View Single Post
  #1  
Old 25-06-2019, 23:03
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default Koelings probleem

Ik heb al een hele tijd een soort van koelings- probleem met mijn GTI bj 1991 met PF motor.

Als bij een buitentemperatuur van meer als 20 graden mijn auto gebruik, als ik dan voor de eerste moet stoppen bijvoorbeeld voor een verkeerslicht slaat de fan bijna gelijk aan.

Maar als ik op mijn temp meter op het dashboard kijk komt hij niet verder als het eerste streepje en nog voor hij op het midden staat slaat de fan aan temp zakt dan wel weer terug zoals het hoort zie foto gele pijl is bedrijfs temp rode pijl moment wanneer de fan aanslaat zie foto. Olie temp is dan ongeveer 85 graden. Slangen zijn niet hard kachel word wel warm lijkt niets aan de hand

[IMG]


Probleem is ontstaan nadat ik de radiateur + sensor ,waterpomp en thermostaat heb vervangen. Reden radiateur was lek pomp maakte lawaai en de sensor zat vast in de radiateur en thermostaat uit voor zorg gelijk meegenomen.
Maar dit was toen in het najaar dus tot de volgende zomer niets gemerkt. Ik weet alleen niet waar ik nu moet zoeken.

Mijn vragen zijn wat zou de oorzaak kunnen zijn? Welke thermostaat is de juiste graden bedoel ik dan. Wanneer schakelt de fan in welke sensor is de juiste met welke graden en staat dit op de sensor?
Reply With Quote