View Single Post
  #1  
Old 03-10-2015, 11:14
Marco R29's Avatar
Marco R29 Marco R29 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 242
Default Golf MK1 16V op Webers

Toch maar een topic om eea bij te houden over mijn Golf MK1 motorombouw van 1.5 JB automaat naar 1.8 16V KR op Webers. Ben niet iemand van de uitgebreide verhalen, maar hier komt 't

Vorig jaar begonnen met het kaal maken van de motorruimte en alle delen aan de buitenkant om de auto gereed te maken voor een spuitbeurt in de originele kleur Inarisilber.

Motor eruit




Gaatjes dichten en schutbord weg


Wielkastranden omgezet en weer strak


Bij de spuiter




Ophalen




Motorruimte



Hierna heeft t allemaal even stil gelegen ivm de geboorte van onze zoon.
Nu t een beetje loopt thuis, is er weer wat tijd voor de hobby.

Paar weken terug begonnen met de puzzel.
Onderstel was gepoedercoat, rubbers binnen van Claus, en boutjes / moertjes / schroefjes en ander delen gegalvaniseerd terug.


Na wat dagen sleutelen zat de motorruimte al wat voller


Vervolgens onderstel eronder:


Kappen achter de remmen iets pasgemaakt voor het monteren van G60 remmerij.




Wielen passen!!!
Rennsports om even te proberen


RM's die er uiteindelijk onder komen



Laatste dat we gedaan hebben was het switchen van automaat naar schakelinrichting. Geen fotootjes van de ombouw.

Er moet nog een hoop gebeuren om hem klaar te krijgen voor volgend jaar, maar hoop genoeg tijd te hebben.

Ondertussen nog op zoek naar een goede oplossing voor de radiateur. Wil er eigenlijk eentje die niet voor de Webers zit, maar moet wel weer groot genoeg zijn om genoeg te koelen. Mocht iemand een tip hebben dan hoor ik het graag. OEM oplossing zou mooi zijn.

Ga proberen het topic regelmatig te updaten, vermits ik niet vergeet foto's te maken
Wanneer iemand vragen heeft, zal ik die proberen te beantwoorden.
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber
Reply With Quote