View Single Post
  #18  
Old 13-05-2018, 18:38
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Even de spam negerende: ik snap je frustraties! Ik heb exact hetzelfde voor met mijn GTI. Al twee jaar aan het zoeken en ben te koppig om hem naar da garage te brengen.

Die pakking vervangen is dus geen optie, had ik wel gedacht. Toch eens met een spiegel checken of er geen duidelijk lek is dan. Zal je wel zien aan roetsporen.


Wat betreft die fuel trims: de long fuel trim is een langetermijnwaarde die het ECU zichzelf aanleert. De short fuel trim is een actuele waarde op basis van de feedback naar het ECU waarmee het mengsel wordt aangepast. De long fuel trim wordt aangepast als het ECU ziet dat de short fuel trim voor langere tijd boven (of onder) een bepaalde waarde blijft.
Puur fictief om het principe uit te leggen: Stel je short fuel trim zit continu rond de 10, dan gaat hij de long fuel trim omhoogbrengen tot de short fuel trim terug rond de 0 zit. Want dit betekent dat er altijd extra injectieduur nodig is. Op die manier draait de motor ook goed tijdens de opwarmingsfase wanneer er nog geen feedback is, want die long fuel trim wordt onthouden.
Zou me eigenlijk niet verbazen als een soortgelijk systeem voor de turbo wordt gebruikt, maar ik zeg het ik ken zeer weinig van turbo's dus dat is speculeren.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote