View Single Post
  #179  
Old 05-04-2009, 20:08
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

zaterdag 4 april was de dag dat ik weer rijden mocht,
heb 20 rondjes gereden en heb vlink de functie's van de veerpoten uitgetest.

ik had vooraf alle functie's neutraal gezet dus in stand 8 van de 16.
ik ben gaan rijden en snel merkte ik al verbetering tenopzichte van de vroegere vering, lag veel strakker op de baan en de kont ging zo hoog niet meer.

na een rondje of 3 en goed gekeken hoe de auto functioneerde,had ik een conclusie getrokken,

van overstuur was dit keer niks meer te merken en hierdoor kon de snelheid omhoog, dit resulteerde weer in vlinke onderstuur.

toen ben ik de functie's gaan testen ik had alle uitveringen gewoon op 8 laten staan, en had de voorpoten op stand 18 gezet wat betreft de invering, dus de auto was super stug voor.

ik rijden, de eerste bocht liet al weten dat het niet minder was maar juist erger, schoof bijna van de baan af.

toen heb ik aan de expert gevraagt wat hem het beste leek, hij vertelde.

bij onderstuur de invering voor slapper zetten en de achterkant stugger.
dus ik voor op stand 1 gezet en weer rijden, dit was al veel beter.
toen heb ik achter op stang 18 gezet en dit was nog veel beter.
daarna nog wat meer vesteld maar het beste kwam toch uit op stand 1 voor en 18 achter.

toen ben ik met de uitvering begonnen, had voor heel stug gezet maar dit resulteerde in dat ik stuiterend door en bocht ging,

nu heb ik de uitvering redelijk neutraal voor en heel stug achter.

hierna een rondje of 4 gereden en ik ging steeds harder, tot ik weer veel last had van onderstuur door de nog hogere snelheden.

toen had ik bedacht ik schroef de hoogte achter naar beneden na staat hij achter 5 mm lager dan voor en hij stond eigenlijk achter 2 cm hoger als voor.

nu was het nog stukken beter.

kortom vlink getest en de volgende conclusie getrokken.

ik ga nieuwe veren kopen, de voorste laat ik nu nog zo en ga stuggere achterveren kopen.

normaal zit er 70 om 50kg op nu wil ik dan 70 voor en 70 achter.
als ik dan een goede balans gevonden heb tussen de voor en achter veren, dan kan ik nog gaan kijken of ik veren kan kopen waarbij,
ik zowel voor als achter met de zelfde verhouding kan verhogen, zodat de wagen stugger word en nog beter op de weg komt.

dan de uitslag van 4 april.

in mijn klasse reden dit keer maar liefst 15 auto's waarbij ik geindigd ben als 4de, en door de vele rijders gaven ze tot de 4de plaats een beker weg, en dus kon ik weer een prijsje in de kast zetten
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote