Thread: GTI mk1 1983
View Single Post
  #65  
Old 14-07-2017, 20:17
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Oké; dat kon ik niet weten hé; dat je plaatwerker/spuiter bent. Maareh; paneel inlassen hoort zich goed aan.

Ik dacht dat je bedoelde het dak te vervangen door het dak van een donorkas; over zulke dingen had ik hier al eens in het verleden over gelezen.

Ook dat zal wel kunnen, maar het moet allemaal goed voorbereid zijn, maar het kwam hier in dit forum zo over dat dit wel "ff" zo wordt gedaan.

Zoals ook die Twingo ragtops waarvoor wel ff in het dak van 'n dichte mk1 wordt gezaagd, heb ik wel al eens vaker in het verleden hier gezien, laatste tijd eigenlijk niet meer; of het nu uit "de mode" is ?


nee is niet uit de mode..vraag me af of het er ooit wel eens IN geweest is
werd /word ook wel eens gedaan om van zo'n kijkshop ding af te zijn..
ik vind het geen porem..
maar goed..jaren geleden een E30 Baur gerestaureerd voor iemand..
die vent was er lyrisch van ,ik vond het ook geen porem..smaken verschillen..
wbt de A -B-C stijlen doorzagen en het gehele dak vervangen..dat kan natuurlijk ook..
heb dat in mijn loopbaan ook meerdere keren gedaan..maar blijft echt tricky ..
als je het dak eraf zaagt en de kokers niet ondersteunt knikt hij gegarandeerd ..
ook moet je 50% van de tijd met z'n 2en of beter nog 3en zijn..
het mooiste is om hem op een Celette bank ofzo te zetten dat hij niet weg kan..
maar dan word het een duur grapje..
aan de andere kant heb ik dit ooit gedaan bij een Renault 25 V6 ,die op een stilstaand trailerchassis geklapt was..
de eigenaar heeft nooit geweten hoe zijn auto gerepareerd was,en heeft er nog 5 jaar onwetend in rondgereden..
ik ben van mening dat ALS je de skills en tools hebt..je nooit meer moet vervangen dan nodig is..
dus als ik dan een avondje of 3 moet kloten om zo'n paneel er in te maken ,so be it..uiteindelijk ga je dat altijd terug zien..en het is beter voor de auto..
Reply With Quote