View Single Post
  #4  
Old 18-07-2017, 11:39
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by Dieter9
Hoe heb jij het dan juist gedaan?
Ik heb de kabel aan de pedaal vastgemaakt, de kabel aangetrokken zodat de pedaal boven staat (wanneer het zelfstellend mechanisme nog geblokkeerd zit) en op basis hiervan het steuntje gemaakt zodat hij net past.
Lijkt mij dan toch logisch dat hij dan verder spant/stelt als je het mechanisme loszet?
Dus even proberen de steun wat verder te zetten en hem standaard al heel sterk laten spannen zonder dat het mechanisme al los is?



Precies!

Want het ziet er zo uit, alsof je hem gespannen hebt.. maar eigenlijk valt het tegen. En als het steuntje dan te dichtbij zit, dan verlies je al mantellengte om dat te kunnen opvangen.

Ik heb ook kabel aan pedaal vastgemaakt, aangetrokken.. en dan de hevel op de bak met de koevoet omgetrokken, daar de kabel ingelust en in het steuntje geduwd. Dan leek het strak, maar je kon nog steeds met de hevel op en neer bewegen. En dan maak je de vergrendeling los, en dan spant de kabel zich.

Zo "op de gok" kan ik zeggen dat jouw steuntje 1.5 - 2 cm verder weg moet. Misschien 3, maar dat is al veel.

Het zijn dan juist die cm's die je tekort komt in het zelfstellen.

Ik zal zo een foto maken van hoe het bij mij zit.
Reply With Quote