View Single Post
  #8  
Old 10-02-2018, 07:55
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

Quote:
Originally Posted by Teoman
Beste Fcapri

dat is cool man ik had dat al eerder gezien wist niet dat jij het was

maar ik ben iemand ide van origineel houd hoe moeilijk het te verkrijgen is of te doen is ik houd van die originele shit maar mocht dat niet werken zou jij dat voor mij kunnen doen zo iets in elkaar zetten
Met Vriendelijke Groet Teo


ge kunt het ook origineel namaken. het is allemaal begonnen doordat ik een soort van digifizz in mijn golf diesel wil, maar een originele digifizz:
-kost enorm veel geld
-past niet 1:1 op een diesel.

ik heb al een keer met falende dynamo gereden (toerenteller deed gek) waardoor ik dan absoluut ook een voltmeter in de auto wou. ik deed toen 266km/dag met de auto en dan wil je niet op +100km van u deur stranden met lege accu.
demijne moet niet origineel zijn, die moet betrouwbaar zijn.
mijn eerste ombouw was dit (dashboard met analoge klok eruit en eentje met toerenteller en digitale klok erin).
als voltmeter had ik de onderste rij ledjes erin gestoken, en elk ledje staat voor een spanning
-rood links: 11V
-oranje links: 12V (accu goed maar niet geladen)
-groen midden: 13V (accu goed en laat een beetje)
-groen daar nog rechts van (niet zichtbaar maar die is 14V, accu volgeladen)
-rood uiterst rechts (15V of meer: dynamo kapot, accu wordt overladen)

deed wat het moet doen, en zag er origineel uit.


groter plaatje

maar dan wil je meer. staat de brandstofmeter tussen 1/4de en 1/2de: geraak iknog op het werk? geraak ik heen en terug? ga ik nu om 4h35 gaan tanken in de vrieskou?.
vandaar de komst van het digitale display. mij boeit niet wat een auto op dit moment verbruikt, mij boeit hoe ver ik nog geraak met de tank. en dan heeft die mfa ook niet geloof ik.

ik ben toch benieuwd hoe je het aan de praat gaat krijgen op een 1.3. anders moet je maar het passende motorblok bij de teller aankopen hé :-)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote