View Single Post
  #6  
Old 25-08-2019, 14:02
Tweedehands Tweedehands is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2019
Posts: 13
Default

Ben ik weer, met even een update. Het was zoals ik al schreef nat bij de inlaat van de ventilatie, en er zat inderdaad een heleboel blad, dennenaalden en zand rond het interieurfilter en verder door de hele bak, vooral ook aan de andere kant waar die zwarte kunststof kast zit (zit daarin motormanagement?).
Ik wil wel wat foto's bijvoegen maar hoe doe ik dat?

In elk geval interieurfilterhouder los gemaakt een de hele boel schoon gemaakt. Rubber onder de accu eruit, rubber onder de rembekrachtiger zat ook nog om een leiding dus die kreeg ik zo niet los; daar heb ik een stuk vanaf geknipt zodat het gat nu een stuk groter is.

De vloermat aan de bijrijderskant heb ik een stuk omhoog getrokken zodat het daaronder even goed kon ventileren. Daar is het nu weer mooi droog dankzij het warme weer van de afgelopen dagen.
Het interieurfilterhuis heb ik met overvloedig kit (ipv de kapotte pakkingring) teruggeplaatst. Eerst wat lichte roest verwijderd en met zinkspray en zwarte verf opgeknapt.

Het was allemaal wel even nodig om te doen maar ik vreesde al dat dit niet de reden van mijn probleem was . Dat bleek tijdens een rit daarna want de storing was er nog, en wordt alleen maar frekwenter. Gelukkig blijft de motor nog steeds ongestoord lopen anders zou ik niet meer de weg op durven.
Zoals gezegd : het dashboard valt kortstondig uit vergezeld van wat alarmeringspiepjes, maar de richtingaanwijzer verklikkers blijven het doen. Soms valt ook de ClimateControl en de radio uit. Tot nog toe is de storing er alleen tijdens rijden, niet in stilstand met draaiende motor.
Ik heb al verbindingen achter de zekeringkast zitten checken, ook achter de afdekplaat boven de pedalen. Niets is verkleurd of zit los, bewegen geeft ook geen storing.
Tellers uitgebouwd en open gemaakt; ook daar zie ik niets dat ook maar een beetje duidt op slecht contact ( maar dat is soms natuurlijk slecht te zien).
Heeft iemand een idee? Zit in de zwarte kast onder de motorkap aan de bestuurderskant ook gewone bedrading die naar binnen gaat?
Ik wil als het even kan natuurlijk voorkomen dat de boel begint te smelten of smeulen.. .....
Alle suggesties welkom!
__________________
Passat 3B6 2.0 20V
Reply With Quote