Thread: Golf1 R32
View Single Post
  #45  
Old 06-05-2019, 20:49
v6freak v6freak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 418
Default

Na ca 2,5 jaar even het topic wat afstoffen.

Zoals mijn vorige bericht al aangaf, was een Golf1 R32 al jaren een wens van mij.
Mede door andere prioriteiten ben ik er vorig jaar eindelijk aan toegekomen om een knoop door te hakken en een nieuw project te starten.

Eind 2017 heb ik mijn originele blauwe 77'er verkocht aan een Duitser. De reden voor de verkoop was puur omdat ik het zonde vond om een originele 77'er te gaan verbouwen, het was desalniettemin een moeilijke keuze en moment om er afstand van te doen.
Een Duitse jongeman was zeer onder de indruk van de Golf en waardeerde het enorm dat het nog een originele was. De auto is uiteindelijk zonder de BBS'jes verkocht en rijd inmiddels in Ingolstadt.

Begin 2018 heb ik een 80'er Golf1 gekocht met kleine achterlichten. De auto was door de vorige eigenaar omgebouwd naar een 1.8 8V met dubbele Webers.
Na een paar ritjes begon de motor met het geluid van de Webers mij steeds meer aan te staan, maar ik had natuurlijk al de keuze gemaakt. Er moest een R32 in.

De 1.8 verkocht en R32 incl V5 bak aangeschaft, opgehaald bij Niels & Stefan. Het pastte net in een station

De motoropbouw is gedaan door Gooi en Johan, de auto en motor dus weg gebracht naar Friesland incl alle verzamelde onderdelen voor de motorombouw.
Alle credits dus voor deze twee mannen.

Na enige tijd was de motorombouw gereed en is de auto weer met de trailer opgehaald. Er moesten nog wat aanpassingen gedaan worden om de auto naar de RDW te kunnen brengen voor een type motor omkeuring.
Wat een gedoe was dat zeg, de RDW keuring. Mn laatste ervaringen waren met de Golf2 R32, toen stond ik binnen 20 minuten weer buiten met een gekeurde auto.
Nu ben ik 5x naar de RDW geweest om de Golf1 als 3.2 V6 op kenteken te krijgen. Er waren enkele kleine dingetjes zoals verbetering aan de remleidingen, maar de grootste uitdaging was het gewicht op de vooras. Na diverse aanpassingen en keuringen uiteindelijk vorige week toch alles voor elkaar gekregen.

De auto staat dus inmiddels op kenteken. Hieronder enkele foto's, zal later deze week updaten over het nieuwe interieur (Porsche stoelen) en de velgen die momenteel opgemaakt worden.
Reply With Quote