View Single Post
  #8  
Old 22-08-2012, 12:37
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Quote:
Originally Posted by M1974
G60 remmen is idd gewoon een kwestie van schijven, G60 remklauwen, adapter, etc. kopen. Tevens zou ik de hoofdremcilinder vervangen voor een exemplaar van 22mm.
Maar even een andere optie. Als je toch een donor golf3 aanschaft. Waarom zou je die remmerij niet compleet overbouwen incl. hoofremcilinder, rembooster, pedalenset.(Die laatste pas waarschijnlijk niet, dus aanpassen of één van een ander model gebruiken). Stel dat je donor golf3 een hydraulische koppeling heeft, kun je die ook gelijk gebruiken.
In combinatie met de kabelschakeling, rijdt je caddy dan gewoon als een modernere auto.

Stuurbekrachtiging. Ik zou een bekrachtigd stuurhuis van een golf 1 cabrio monteren. De rest wat daarbij hoort kun je dan waarschijnlijk wel van de golf 3 gebruiken. De stuurbekrachtiging zou je eventueel ook later nog op kunnen bouwen. Als je snel weer wilt rijden, zou ik daar nu niet te veel tijd instoppen.

Airco. In de motorruimte zal het niet zo spannend zijn, daar kun je alles van de golf 3 wel een plekje geven. Echter je golf1 kachelhuis is niet echt gemaakt voor een airco.
Er zijn wel amerikaanse MK1 cabrio's met Airco. Hier zou je het kachelhuis en de bediening van kunnen gebruiken.
Je kan natuurlijk ook voor het golf3 kachelhuis gaan, echter of dat zomaar gaat passen achter je dashboard....
Die airco is trouwens wel iets dat je ook altijd later alsnog kunt uitvoeren. Ik zou daar geen tijd in stoppen als je gewoon zo snel mogelijk weer wilt rijden.

Je bestaande uitlaat zou ik in eerste instantie wel durven gebruiken. Het zou wel kunnen dat je met een grotere diameter nog iets meer vermogen kunt halen, maar dat kan altijd later nog eenvoudig gedaan worden.

En voor wat betreft die brug bezet houden. Je auto blijft gedurende het overgrote deel van de ombouw wel "rollend", dus de brug vrijmaken is dan toch ook niet zo'n probleem?
2 weken (3 weekeinden en alle avonden) moet te doen zijn, mits goed voorbereid. Desnoods met hulp van een handige monteur.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik denk dat ik dan de remmerij van de golf 3 ga proberen over te bouwen. De Airco en stuurbekrachtiging laat ik in 1e instantie maar links liggen. Dan kan zoals je zegt later ook nog wel dan.

Ik vond deze advertentie:

http://auto-onderdelen.marktplaats....f-1-2-3-t3.html

Maar ik denk, omdat de motor uit een Seat komt die niet zo geschikt is voor mijn doel ofwel, zullen vast dingen anders zijn enzo?

nog even ter controle, dat ik 100 mm aandrijfassen uit een cabrio moet hebben klopt he? Dan ga ik daar nu eerst naar opzoek.
Reply With Quote