View Single Post
  #144  
Old 21-12-2020, 21:05
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Zijn we weer
Van het zomer besloten om deze winter de Golf eens flink aan te pakken, met als doel de voorkant weer 'nieuw' te maken.
In September begonnen met het demonteren van de motor.



In eerste instantie was het plan om alleen de motorruimte en binnenkant van de motorkap te spuiten. Maar gaandeweg toch wel wat meer ellende tegengekomen als gedacht. Door een van de vorige eigenaren zijn nieuwe voorschermen gemonteerd maar alles wat er achter zat, is toen niks aan gedaan. Met als gevolg dat de roest lekker zijn gang gegaan is.




Alles kaal gemaakt om te kijken hoever de roest zat. Viel toch wel erg tegen.





Uiteindelijk besloten om de Golf weg te brengen naar een lasser. In de tussentijd de voorschermen laten stralen en in de epoxy gezet. Deze waren behoorlijk versmeerd namelijk. Toen de auto weg was verder gegaan met de motor. qua revisiewerk heb ik de turbo en kop laten reviseren. Verder alle aanbouwdelen gespoten/gecoat.






Wat plaatjes bij het praatje;






Remmen gereviseerd en gepoedercoat.


Versnellingsbak helemaal kaal gemaakt en in de blanke lak gezet. aanbouwdeeltjes laten passiveren





Kabelboom uitgedund en helemaal opnieuw ingetaped.


Uiteindelijk redelijk veel herstelwerk aan de koets. Links en rechts gelijkwaardige delen vervangen.






Motorblok ook al weer redelijk samengebouwd. Natuurlijk moest er weer een tapeind in de kop afbreken.. gelukkig zonder al te veel moeite eruit gekregen







Ik zal nog wel vast wat vergeten zijn maar hoop dat jullie weer even op de hoogte zijn
Nu alles in de primer gezet en bodyschutz erop gespoten. Even twee weekjes knallen en dan kan hij begin 2021 naar de spuiter. Dan kan het samenbouwen weer beginnen! Daar kijk ik wel echt naar uit!
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote