Thread: Motor uitbouwen
View Single Post
  #8  
Old 24-01-2018, 20:47
Dreetjuh's Avatar
Dreetjuh Dreetjuh is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 54
Default

Quote:
Originally Posted by YannVanh
Hallo, ik heb mezelf een tijdje geleden een golf 1 gekocht, dit is mijn 1e golf 1 en heb weinig ervaring met golfjes (wel met kevers en bussen).
De golf ziet er echt proper uit enkel de motor niet.. deze zweet nogal redelijk fel overal dus heb ik een nieuwe pakkingset voor de volledige motor gekocht.

Nu was mijn vraag of het moeilijk is om de motor volledig uit te bouwen en de pakkingen te vervangen op een motorsteun of ik het beter kan doen met de motor nog in de golf.. als de motor er uit is zou ik ook de motorruimte kunnen ontvetten en opnieuw spuiten.. dus is de motor er uithalen veel werk voor 1 persoon of niet?


Je moet over het juiste gereedschap en over wat kennis beschikken om een motor eruit te halen anders heb je meer schade dan succes. Voor de aandrijfassen heb je sws een veeltand(niet verwarren met torx) nodig.
Als je zelf de pakkingen gaat vervangen moet het allemaal ook met de juiste aandraaimomenten vastgezet worden. Weet welke motor en bouten je hebt want dit is waarschijnlijk anders dan van een kever!
__________________
-----------------------------
Passat B7 Highline 1.4TSI
Golf MK1 1.5 GLS
Reply With Quote