View Single Post
  #34  
Old 12-08-2013, 12:42
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Tijd voor een update;

Ik ga een sprinter IC gebruiken maar deze wil ik netjes (recht) in het front hebben. Hierbij kun je tegen drie problemen aanlopen;
1. IC raakt het front aan bestuurderskant naast de koplamp
2. Niet genoeg koeling
3. bevestiging

Hierbij een foto wat ik bedoel met niet goed genoeg koeling. Het gekke is dat bij sommige Golf 1 deze uitsparing af fabriek al open is.



Dus m'n vader aan het werk gezet:






Vervolgens had ik al een jaartje of 5 een veerpootbrug liggen voor onder de auto. Dit is origineel VW komt naar horen zeggen van latere modellen cabrio's af. Deze gemonteerd;



Daarna door met mijn favoriete onderdeel de remmen. Ik heb gebruik gemaakt van een set EPYTEC adapters voor G60 klauwen te monteren op golf 1 fusees. Tip zet alle moeren goed vast met loctide of lockbond.

De stofkappen van de golf 1 geven wel een probleem met de adapter dus je moet deze verwijderen of aanpassen. Ik heb gekozen om ze aan te passen.

De klauwen zelf heb ik een paar jaar geleden nieuw gekocht van TRW (voorheen lucas). In combinatie met nieuwe schijven en blokken en remleiding;

rem rechts;









Waar ik aan moet wennen is dat de klauw naar mijn idee redelijk hoog zit! Maar als ik een beetje google op deze adapters dan zie ik dat wel meer zo zit. Wat is jullie ervaring?

rem links;






Alle aanpassingen netjes afgewerkt;




Ben nu begonnen met 100 mm aandrijfassen te reviseren. Ik haal ze helemaal uit elkaar en bouw ze opnieuw met reparatie kits.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote