View Single Post
  #1  
Old 11-04-2009, 10:41
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default Nieuwe aanwinst: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84

Hallo allemaal,

Ik heb 2 maanden geleden in Duitsland een mooie Audi gekocht, namelijk een 80 Formel E CL 1.8 uit '84 met een 66 kW DS motor.
De auto heeft slechts 72.000 gelopen en hij ziet er nog 'spik en span' uit naar mijn idee. Het enige is dat de km-stand niet te controleren is, omdat er documentatie is tot 2001 en toen stond de teller op 69.000.

Het schijnt dat de eerste eigenaar toen is overleden en de auto bij iemand in een droge schuur heeft gestaan, waar hij vervolgens 8 jaar is blijven staan Opzich is dat wel te merken, de 80 had veel technisch onderhoud nodig om hem weer lekker te laten lopen. Er is slechts een roestplek onder het achterlicht en dat komt denk ik omdat de bumper er een keer tegen aangetikt is door een kleine aanrijding. Snel naar de carrosseriewerker dus!

Het enige wat ik wel vreemd vond, was dat de auto reeds verlaagd was toen ik hem gekocht heb Het interieur is smetteloos er fabrieksaf geleverd met skai-bekleding, het reservewiel uit 84 is nog nieuw en verder is de auto met de volgende opties geleverd: Buitenspiegel rechts, metallic lak (Topas GrĂ¼n Metallic LD6Y) en hoogteverstelling voor de bestuurdersstoel.

Ik heb er een flinke dossiermap bij gekregen met alle facturen vanaf 84 t/m 2001 en er is werkelijk op niks bespaard door de beste man (aankoopnota erbij van 18.000 Dmark!). Alles is uitgevoerd bij een VW dealer in Wuppertal en zelfs het VAG service boekje is ingevuld tot 69.000. Ik heb al wat plannen in mijn hoofd, maar wil hem het liefst zo origineel mogelijk houden. Maandag komen er 3 delige 15" MTI velgen onder en het imperial gaat er vandaag op

Volgende heb ik er de afgelopen maand aan gedaan:

Ontsteking afgesteld, alle vacuumslangen vervangen, groot onderhoud, carburateur schoongemaakt en deels gereviseerd (Pierburg 2E2 ), oliedrukschakelaar vervangen, rotor, verdelerkap, 2 homokineethoezen, kleppendekselpakking, inlaat- en uitlaatspruitstukpakking, voetpakking en achterste deel uitlaat. Vast nog wel iets vergeten. Ik heb alleen originele delen gebruikt uiteraard

Volgende week: distributie en kleppen stellen (vulplaatjes).

Hieronder volgen wat foto's van hoe ik de 80 gekocht heb:


































































OEI Snel wat aan doen!

Mochten er nog vorderingen zijn, plaats ik nog wat

Oscar
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote