View Single Post
  #51  
Old 19-10-2020, 22:13
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Die hogere compressie zal in geen enkel geval aanleiding zijn voor de schommeling stationair.

Ten eerste zal een hogere compressie juist iets meer eindcompressiedruk opleveren, wat volgens de ideale gaswet ook een hogere temperatuursverandering met zich meebrengt. Bij stationair zou je dus met een iets hogere compressie juist een snellere en betere verbranding hebben doordat de begintemperatuur bij de ontbranding dichter bij de eindtemperatuur ligt en bij een hogere temperatuur de brandstof beter (meer homogeen) vernevelt in de verbrandingskamer. Nou is het in werkelijkheid stationair slecht een miniscuul verschil in deze waarden gezien de vullingsgraad van de motor met een gesloten gasklep echt minimaal is.

Het enige waar ik nog iets is zou kunnen zoeken als ik de thread zo nog eens doorlees is of de bobine of de bougiekabels. In het Mk3 deel had onlangs ook iemand problemen welke gek genoeg veroorzaakt werden door slechte kabels. En als je injectoren op de juiste druk met een constant spuitbeeld werken, zou een onregelmatigheid in de intensiteit van de vonk wel eens de aanleiding tot het verschuivende merkteken kunnen zijn.

Je bobine eveneens, je gaf aan dat deze buiten de specs uit het handboek ligt. Ik ben ook principieel tegen het random vervangen van delen, maar ik denk dat de bobine wisselen geen kwaad kan in dit geval! Die dingen gaan vaak toch uit het niets stuk; dus een reserve is sowieso niet weggegooid

Ik weet niet hoe je duits is, maar hier meer info wat betreft het ontstekingsprincipe met het transistor (Telefunken) blok! http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_25.PDF
Reply With Quote