View Single Post
  #199  
Old 30-05-2020, 22:24
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Vandaag een poging gedaan om de ecu verder af te stellen.
Verliep niet helemaal soepel.
We kwamen zonder benzine te staan (ik heb voor tijdelijk een 12 liter benzinetank...) en de voorbanden liepen aan tegen de spatborden.
Gelukkig kreeg ik van 2 aardige mensen een lift naar de benzinepomp en weer terug naar de kever, daarna de voorwielen verwisseld.

Vervolgens testen en afstellen. Gaat een hoop tijd in zitten.
Na flink wat keren optrekken in 2 en 3 bleek de oliedruk helemaal tot 0,5 bar te zakken, zorgwekkend.

Dus rustig naar huis gereden en de plunjer verder ingedraaid, 4 tot 6 bar oliedruk gemeten dus weer een rondje.
Helaas was de pret voor korte duur want de oliedruk kakte weer in elkaar.

Blijkbaar zijn de AN8 olieslangen te klein, dus ik ga proberen om de slangen AN10 te maken, die hebben 50% meer flow.

In overleg met m'n tuner Robin gaan we, als de oliedruk wel goed blijft, een dyno-sessie bij HotRod Doesburg inplannen.
Dit heeft 3 voordelen.
Ten eerste is de ecu makkelijker te programmeren omdat je gewoon naast de auto kan staan met de laptop ipv rijdend in de auto.
Ten tweede kun je niet aangehouden worden omdat je te hard rijdt.
En het derde punt is dat ik met de vorige setup ook op de dyno ben geweest bij HotRod en dus kan zien wat de vooruitgang is.

Wel een nadeel, er gaat weer een hoop tijd in zitten...
Gelukkig is de planning dat we pas 5/6 september gaan dragracen in Brilon (D) dus we hebben ff een beetje ruimte.

Gr. Cees
Reply With Quote