View Single Post
  #2  
Old 27-06-2020, 12:13
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Gezien het in je deur is en je het niet ziet hoe je je alvast niks aan te trekken van het visuele. Ik zou het lekker low-budget houden, gewoon goed opborstelen met een staalborstel zodat alle losse roest weg is, stofzuigen en daarna goed inpappen met Hammerite. Beter een laagje te veel dan een laagje te weinig

Je kan dan kiezen om heel de bodem van de deur zo te behandelen, of wax erin te doen. Kan zijn dat de hammerite niet zo goed pakt op de autolak, maar dat kan je altijd testen. Ik zou persoonlijk een overdaad aan hammerite gebruiken ipv wax, gewoon omdat ik niet zeker weet of de wax misschien niet smelt als de zon een hele dag op je deur staat. Maar ja, ik speel graag op zeker.

Je kan in plaats van hammerite ook Rustoleum gebruiken, je kan die ook zonder primer direct over de roest doen zoals Hammerite. Hammerite is op silicone basis en rustoleum op oliebasis. Denk op lange termijn dat hammerite misschien iets beter bescherming biedt, maar Rustoleum is een industriele verf dus zal zeker niet na twee jaar weer roesten.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote