View Single Post
  #17  
Old 07-08-2020, 21:48
MK2_TDI MK2_TDI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2019
Posts: 79
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik kan je redenatie wel volgen. Valt voor beide routes het een en ander te zeggen natuurlijk. En je motorcontroller en inverters? Houd je daarvan de bestaande of komt daar iets anders in? Maw, eigenlijk ben je mijn inziens niet zo ver weg van een kitvorm om een bestaande diesel/benzine om te kunnen bouwen naar elektro.

Als je er zo even over nadenkt zou er op de plek van de tank ook een accupakket(je) kunnen zitten, waarmee je misschien zelfs redelijk in de buurt van een 50/50 gewichtsverdeling zou kunnen komen.

Ai, ik denk dat ik mijn radertjes in de bovenkamer in werking hebt gezet


Over een kitvorm hebben wij ook nagedacht. Misschien komt het er ooit nog van.

Achterin is origineel plaats gemaakt voor een behoorlijk grote accubak. Ik zal er binnenkort eens een foto van maken. Voorin komt de ene helft van de accu, en achterin de andere helft.

De twee inverters zijn van Sevcon, namelijk de Sevcon Gen 4 Size 6. Deze gaan een piekstroom kunnen geven van 660 ampere per stuk bij 116 volt. Bij maximale belasting zal de spanning wel een klein beetje inkakken, naar zo'n 105-106 volt bij volle accu hebben wij berekend. Dat komt dus neer op 1300 ampere en 105 volt, kortom dus genoeg om een beetje van zijn plek te komen.

De originele inverter is behoorlijk groot. We zijn van plan om de behuizing na te maken uit plaatstaal, om daar afgeschermd alle hoogspanningsdelen in te plaatsen.
Reply With Quote