View Single Post
  #96  
Old 12-01-2021, 21:11
MK2_TDI MK2_TDI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2019
Posts: 79
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
...elektrische rem en mechanische rem!...


Super vet!

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Enige inspiratie bij de Smart Roadster opgedaan?


Ik heb geen idee...

Quote:
Originally Posted by yuli
Wel wat meer lucht in de banden anders helpen die smalle banden ook niks


Ja, klopt... Ik vermoed dat hij al een poosje op dezelfde plek staat.


Evgeniy en ik zijn weer druk bezig geweest.

We hebben de encoders (voor het uitlezen van de stand van de rotor) aangesloten, de contactors (zeer groot relais voor de tractiebatterij) aangesloten, de rest van de kabelboom aan de twee Sevcon inverters in orde gemaakt en gezorgd dat er "gepraat" kan worden over de canbus.

Evgeniy heeft even met zijn rechter mouw geschud, en vervolgens vielen er allerlei moeilijke commands en instellingen over het toetsenbord van de laptop.










Vervolgens hebben we de werking van het elektrisch gaspedaal uitgeplozen en de gegevens verwerkt in de software van de Sevcons.




Vervolgens eens even voorzichtig aan het pedaal gedrukt...

En de motor liep!

Hierna hebben we dus een klein proefrondje gereden over de parkeerplaats, welke Evgeniy heeft gefilmd. Ook hebben we enkele fotos gemaakt nu de Golf eindelijk even in het zonlicht kwam.







Op de achtergrond staat de trouwe Scirocco van Ev nog steeds.










Na het laten zien van het filmpje bood mijn schoonvader aan om plaats te maken in zijn loods. Hier staat de auto een stuk veiliger, dus dat vond ik een erg prettig idee.

Vanavond hebben we dus de 12 volt accu geplaatst, alle verlichting aangesloten, de remlichtschakelaar geplaatst, de knipperlichthendel geplaatst en de kentekenplaten geplaatst.







Hierna volgde een spannende rit van 3 kilometer naar het nieuwe onderkomen van de Golf.

Ik vond het erg prettig rijden. De stuurbekrachtiging deed het nog niet, dus het was een behoorlijke training met het volledige accupakket op de voorwielen, maar het is allemaal goed gekomen.

Ook zat er nog geen dashboard en tellerbak in.
Reply With Quote