View Single Post
  #68  
Old 20-08-2019, 11:10
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,505
Default

Toch maar weer eens een kleine update. Golf 2 is weer weg, Lupo 3L is weg en daarvoor in de plaats is daar mijn paarse Polo 9N 1.4 16v. Hier samen met de TT van mijn broeder.




Paar kleine dingetjes gedaan aan de GTI, FMIC gemonteerd, toch weer een setje BBS eronder.







Inmiddels ook de schroefset verkocht en originele Bilstein poten met verlaagde H&R veren gemonteerd. Nieuwe veerpootlagers en dergelijke. Aan de voorkant niet helemaal goed gegaan, 1 veerpoot met lager moet ik nog even vervangen.

Huidige staat;

Veerpoten en remmerij gedemonteerd. Voorschermen en voorbumper gedemonteerd in verband met roest en schade.

Vooraan reed ik al een tijdje met 312mm schijven, vond het nu ook wel tijd voor een upgrade aan de achterkant. Andere klauwen gehaald voor 256mm schijven.



Omdat de GTI nu weer binnen staat en geen kant op hoeft, meteen maar even de remmen laten opknappen. Best redelijk gelukt al zeg ik het zelf;



Meteen nieuwe ankerplaten, wiellagers en bouten gehaald zodat het setje weer netjes in elkaar en op de achteras gemonteerd kan worden. Ook meteen nog even stofkappen gehaald voor de veerpoten, was ik vergeten.



Op dit moment bezig met de voorkant, heb al wat spulletjes klaarliggen maar wacht nog op het één en ander;



Ook hier nieuwe ankerplaten, bouten en moeren. Gelukkig alle boutjes uit de fusee kunnen krijgen waarmee de krokante ankerplaten vast zaten, meteen maar even vast zetten met nieuw spul. Wiellagers vorig jaar vervangen, alleen in de naaf rechts is het schroefje afgebroken. Wie bedenkt dat zulke schroefjes moeilijk vast moeten.

Op dit moment wacht ik nog even op een veerpoot, naaf+lager en twee nieuwe veerpootlagers voor de voorkant. Als dat binnen is, kan ook dat weer in elkaar en kan de GTI in principe weer op 4 wielen staan.

Next stop; Goodridge RVS remslangen en Brembo Xtra Line remschijven + Brembo blokken.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote