View Single Post
  #13  
Old 02-06-2023, 09:57
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Ik denk dat er een Passat revolutie gaande is op 't forum want ik heb ook twee weken terug een B7 variant aangeschaft Echter wel een (sjoemel)diesel want milieuzones kennen we hier in Gelderland amper (Alleen Arnhem geloof ik) maar scheelt dat het een Euro 5 is.

Dat start-stop systeem is inderdaad wel naatje, vooral als je het niet gewend bent. Heb je hier geen uit knop aan de bijrijderskant van de pook voor zitten? Die zit er bij mij wel. Gelukkig is deze met VCDS heel makkelijk uit te zetten:

In module 19-CAN gateway en dan kanaal 13, kun je de bestaande coding 002000 wijzigen naar D02000. Dan springt de minimale activatietemperatuur van -50°C naar +54°C. Dus tenzij je in een buitentemperatuur van meer dan 54°C rijdt, zal de auto niet meer afslaan bij stilstand. Scheelt meteen weer een hele hoop slijtage op startmotor, accu en lagers van de motor.

Wat betreft de stoelen, heb je nu stoffen erin zitten? Bij BM-parts staat een set halfleder/Alcantara te koop. Bieden een stuk meer ondersteuning dan de slappe stoffen stoelen: https://www.bm-parts.nl/onderdeel/2...jo1MSwicyI6IiJ9 Deze heb ik er ook in zitten en ze doen eigenlijk niet onder voor de stoelen die ik uit de S4 gewend was.
Reply With Quote