Thread: Trackday Polo
View Single Post
  #29  
Old 22-11-2016, 12:17
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 836
Default

Bedankt voor de reactie's mannen.

Ondertussen is het tweede spit ook af.




Deze ging een stuk sneller omdat ik de kokers al grotendeels op maat had, en het niet meer uit hoefde te denken gaandeweg.

In de tussentijd heb ik een klein zij-projectje gedaan aan mijn dagelijkse Polo. Namelijk het plaatsen van een Polo 6R GTI interieur. Reden hiervan is dat ik een beetje was uitgekeken op deze auto, en na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten om deze auto te houden, en hem dan maar wat te upgraden, zodat ik er weer wat meer interesse voor had. Het alternatief was een BMW 123d, of een Golf GTD, wat toch al snel 15000 Euro ging kosten, en dan moeten er nog wielen, verlaging, afneembare trekhaak en chiptuning op. Dat zit allemaal al op de Polo, en qua uiterlijk vind ik de auto nog altijd mooi. Enige wat ik altijd miste was het vermogen, en een leuk interieur. Nu dus besloten om er een GTI interieur in te zetten, en ik ga nog op zoek naar een zwarte hemel. Motorisch zit ik te denken aan het plaatsen van een 130 pk 1.9 TDI, na chippen zit deze op 170 pk, wat met 1100 kg zeker vergelijkbaar moet zijn met een Golf GTD. Voorlopig hou ik echter de 1.4 TDI nog even, of er moet al iets serieus stuk gaan, met een kostbare reparatie als gevolg.

Dit is de auto:




Polo 1.4 TDI, door JD gechipt naar 100 pk en 245 Nm. Verder zit er een Bilstein B14 onderstel onder, een Whiteline ARB achter, VW Sienna 17 inch velgen, en een afneembare trekhaak. De velgen zijn origineel op de Crosspolo geleverd, dus een mooie OEM upgrade, en met plattere banden en verlaging komen ze veel beter tot hun recht dan op de Crosspolo.

Dit is het originele interieur:







Niks mis mee, maar ook niks bijzonders. De zijdelingse steun was ook ver te zoeken.

Hier een vergelijk van de achterbank zitting:




Het GTI interieur heeft veel meer definitie in de vorm.

De zitting paste er zo 1 op 1 in:




Hier een vergelijk van de stoelen:







Wederom veel meer vorm, maar ook veel diepere wangen voor de zijdelingse steun.

De stoelen pasten ook 1 op 1, echter ik begon wat te twijfelen bij het airbag stekkertje:




De onderste is van de auto, de bovenste zat bij de nieuwe stoel. De blauwe en de witte zaten omgekeerd. Na een halve middag googlen zonder resultaat nog maar eens onder de stoel gekeken, en daar zaten de draden precies zoals bij de stekker van de nieuwe stoel. Daarop maar de gok genomen, stekker er op, stoel geplaatst, massakabel weer op de accu en het contact aangezet. Geen storing, en ploffende airbag.

Hier nogmaals het verschil tussen de stoelen:




So far, so good, toen de rugleuning van de achterbank:







Waar de nieuwe leuning 2 mannetjes heeft, heeft de oude een mannetje en een vrouwtje, en ook nog op een andere hoogte. Dit past dus voor geen meter.

Hierop beide leuningen losgehaald om het verschil beter te kunnen zien:




Conclusie, ik moest de scharnierpunten van de oude overzetten op de nieuwe.

Hier een stukje uit:




En hier een stukje bij:




Slijpen, uitmeten, aanpassen, vastlassen en spuiten:




Andere kant zelfde verhaal:




Proefpassen:




Andere deel zelfde verhaal:
















En het resultaat:










Ik ben blij
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote