Thread: Zuinig rijden
View Single Post
  #2  
Old 23-08-2020, 07:29
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Ik kan je wel aangeven wat ik weet, van de vader van mijn vriendin die altijd camion chauffeur is geweest. Hij is nu al jaar op pensioen. Kan me nog wel herinneren dat we begin vorig jaar daarover hebben gehad omdat zij blijkbaar cursussen krijgen om zo zuinig mogelijk te rijden. En daar kregen ze mee om te ontkoppelen en uit te bollen, met als gevolg natuurlijk dat alle personen wagens nog voor u willen en je uiteindelijk vroegtijdig moet remmen. En zo krijgen ze nog veel zaken mee, en hij gaf zelf wel aan dat je daadwerkelijk brandstof uitspaart, maar in het huidige verkeer is niet alles mogelijk.
Dit is wel met een camion.

Wat ik uit eigen ervaring weet, mijn daily is een sprinter en probeer ook zoveel mogelijk kms te doen, maar de ene keer doe ik er 730 en de andere 800 kms.
Ga altijd bij hetzelfde tankstation. Maar heb ook al ondervonden en vernomen dat ook de samenstelling van de diesel en benzine kan verschillen wat invloed heeft op het aantal kms dat je kan doen. Maar weet niet in hoeverre ze dit kunnen beïnvloeden, maar de verschillen moeten ergens van komen. En je hebt nog factor weer enz...

En ik weet niet of dat remmen op de motor verbruikt, omdat als ik met men 335i afrem op de motor het verbruik op nul staat. Maar dat kan te maken hebben met dat ik het gaspedaal losheb en niets registreert maar misschien wel nog verbruikt.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote