View Single Post
  #51  
Old 17-08-2009, 21:04
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Even een update 17-08-09:

Na veel wikken en wegen toch maar de Pierburg de deur gewezen. Ik Heb uiteraard gekozen voor een Weber DMTL 32/34 met enkel mechanische delen, een pulldown doos en een handchoke Ik wilde in eerste instantie gewoon met het originele luchtfilter gaan rijden, maar de Weber is een stuk hoger, vooral door de adapterplaat en de carb is zelf ook wat hoger. Hierdoor komt nu mijn luchtfilter tegen mijn gesloten motorkap aan als de motor kantelt

Vrijdag was het een lekker mooie zonnige dag, bij uitstek geschikt om de Weber te monteren. Was een leuk klusje en alles verliep voorspoedig. Ik ook meteen een K&N pancake luchtfilter besteld welke morgen hopelijk binnen is. Ik ga ook nog een oil-catch can kopen, omdat ik een breatherfilter rechtstreeks op mijn kleppendeksel maar niks vind. Dat wordt zo'n vettige bende! Zaterdag nog even de carburateur afgesteld op mijn werk, CO staat nu op 3 %, lekker rijk Hij rijdt nu stukken beter, veel krachtiger onderin, geen 3200 RPM tijdens koude start en hij blijft niet meer napruttelen terwijl de sleutel er al uit is

Hieronder nog wat foto's van de gedaantewisseling:



Het pakketje



Alle onderdelen



De dooie pier eraf



Diensttijd van deze 2E2 zit erop!



De Weber waar hij hoort



Tijdelijk nog even het originele filter erop



Handchoke op volgens mij de juiste plek (bij een 1.3)



Staat het oude beestje ook goed, de voorkant op pootjes

Nou dat was het wel weer, volgende keer weer verder!
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote