View Single Post
  #1  
Old 25-04-2019, 12:18
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default Project golf mk1 1.8 2h naar 20vt

Om maar eens bij het begin te beginnen.. de golf is als hobby auto voor erbij en heeft een tijd gestald gestaan en kwam bij mooi weer buiten. Bij de laatste keer apk waren er diverse mankementen zoals de wiellagers, lekkende uitlaat, slechte remmen achter en ga zo maar door. In plaats van alles te maken en weer 500 euro er tegen aan gooien heb ik besloten om gelijk alles aan te pakken en het golfje helemaal naar mijn zin te maken. Een turbo blokje kriebelde al langer maar de kennis, plaats en tijd om het in te bouwen had ik niet.

Na een tijdje wikken en wegen toch maar zelf aan ''Project Golf'' begonnen in de garage. Ik ben terug gaan studeren en kan zo in de vakanties flink doorwerken aan de golf. In de zomervakantie van 2018 begonnen aan het project, het demonteren gaat natuurlijk sneller dan het in elkaar zetten
Veel gelezen en bij elkaar gezocht op internet en met en met alle onderdelen besteld, het mooie van een 20vt ombouw is dat er veel informatie te vinden is en dat de onderdelen best wel plug en play zijn.

Natuurlijk zijn er ook genoeg problemen die niet op internet staan en het probleem is vaak ook dat websites offline zijn of de afbeeldingen doen het niet. Maar al met al lukt het aardig, met behulp van catcar is het gewoon een grote leuke puzzel! De plannen met de golf zijn trouwens in grote lijnen:
- Buitenkant orgineel houden met 14 inch pirelli's (daarom ook 256 schijven)
- 20vt AGU met K04 turbo van een BAM (audi tt)
- Remschijven achter
- Grote intercooler

Ik heb trouwens een tijdje getwijfeld om een project pagina te beginnen, het delen van alle informatie en plaatjes vindt ik super tof maar delen met mensen met verkeerde intenties vindt ik minder tof. En helaas kun je natuurlijk nooit weten op het internet wie aan de andere kant meeleest Zo genoeg gelult, tijd voor plaatjes!

Zo was hij ooit, en zo gaat hij ook weer worden maar dan beter!



Begonnen met het oude blokje eruit halen, nieuwe blokje was al geregeld. Ook een flink verschil trouwens



Na het uitbouwen in de golf al redelijk snel naar de spuiter gegaan, helaas heeft hij hier erg lang doorgebracht (iets van 3 maanden )



Het voorfront, motorruimte, spatborden voor, spatborden achter en onderkant achter zijn aangepakt en was ook wel nodig!






Ondertussen dat de golf bij de spuiter stond op het gemakje kunnen klussen aan de 20vt, motorcode AGU trouwens.
Voor:



Na:






Voor:






Na:






Let niet op de blauwe vloeibare pakking, die zat er al tussen en is natuurlijk vervangen!






ASD versnellingsbak van een golf 3 opgehaald






Andere injectoren:



Dit is bijvoorbeeld zoiets wat op internet staat, jaja BAM injectoren zijn plug en play bla bla bla of anders met converters, nou het past voor geen meter!

Zelfde met een sprinter intercooler, op vele websites worden deze intercoolers aangeprezen als de intercooler voor een golf 1 ombouw. Maar nergens schrijven ze erbij dat dit niet zomaar past en dat je de accu moet verplaatsen of andere trucjes moet uithalen. Maarja aldoende leert men..

Toen kwam het golfje terug van de spuiter maar had ik zelf weinig tijd voor het project (mede omdat er nog een jetta tussendoor kwam), golfje omhoog en begonnen aan het onderstel.







Nieuwe PU rubbers overal, nieuwe draagarmen, nieuwe remleidingen, nieuwe diesel tank, nieuwe brandstofpomp, ombouw naar schijfremmen achter, ombouw naar 256 remmen voor. Gelukkig zaten er fusees op met losse remklauw houders, dus uit amerika een setje 16v scirocco houders laten komen (hier bijna niet uit te halen en daar maken ze deze nog nieuw na). Nieuwe schroefset (oude was niet slecht maar als we toch bezig zijn..)














Sprinter intercooler gaat met wat (aan) passen en meten wellicht erin.




Ook nog een g60 intercooler geprobeerd maar dat paste helemaal niet.







Tot zover de start van dit topic, komende tijd zullen wel genoeg updates komen!
Reply With Quote