View Single Post
  #277  
Old 13-06-2018, 12:51
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

De mijne staat nu een jaar of 5 stil. Alle vloeistof leidingen moeten vervangen worden wegens kleine of grotere lekken (drysump, water, stuurbekrachtiging).
Motor staat al een tijdje drooggelekt, dus moet volledig uiteen.
Interieur heeft een kleine refresh nodig (1 paneel is gelost)
En de buitenkant moet terug opnieuw gedaan worden (vw teken achteraan tekent af en de kofferklep is nooit deftig gedaan).

Ik begin meer en meer te denken dat (wrschlijk op mn eigen vraag) de tuner tot 4k toeren de turbodruk kunstmatig omlaag trekt, om de aandrijving te sparen. Dus een bezoekje aan een tuner moet ook gebeuren om de volledige mapping na te kijken (als die begrenzing er inderdaad in zit, dan mag die voor mijn part wel terug weer weg )
Ik had vrij vroeg 0.6 bar, maar moest wachten tot 4.000 voor hij naar de 2 bar springt (en dat deed hij dan vrij agressief haha).

Probeem is dat ik altijd afhankelijk ben van andere mensen, en het op dit punt niet meer echt de meest aantrekkelijke auto is om aan te werken (bijna alles is custom). De originele tuner is ondertussen gestopt met het motortunen van autos. De motor zelf is gebouwd door een vriend van mij maar die heeft het effe wat druk (en ik denk ook een beetje bang om er terug aan te beginnen Het is een heel verhaal geweest met de plaatwerker/spuiter welke een interventie van mn advocaat heeft nodig gehad)
Reply With Quote