View Single Post
  #380  
Old 10-10-2019, 19:05
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Vandaag wou ik de olie verversen van de Golf. Meteen mooie gelegenheid om de oliekoeler om te draaien, zodat de aansluitingen bovenop zitten ipv onder. Dit ivm een luchtbel die in de koeler blijft, omdat deze nooit goed kan ontluchten. Dus....olie ff lekker warm rijden. Maar tijdens dat warmrijden begon ik me wel een beetje zorgen te maken. Sinds de kachelplof op het circuit rookt de Golf namelijk een beetje wanneer de turbo druk heeft geleverd...dit lijkt de laatste tijd steeds erger te worden en ik zag de bui al hangen. Goed, eerst maar eens de olie eruit en de koeler omdraaien.

Oude situatie:




Nieuwe situatie:




Bumper moet nog wel even aangepast worden (beetje ruimte maken) en dan kan hij er weer voor.

Maar goed.....toch maar even de aanzuigslang van de turbo eraf gepakt om de speling op het asje te controleren..... sheisse....2mm axiale speling. Einde turbo dus.

Ik ga er niet meer mee rijden, aangezien ik geen zin heb in een turboplof.

Dus....plan: turbo gaat vervroegd naar Speedshop ter Stege en krijgt daar een anabolenkuur. Heb contact gehad met JD en afstellen kan later ook, zolang de druk maar goed wordt afgeregeld. De turbo heeft straks wat overcapaciteit zeg maar...

Dus dat scheelt weer, aangezien ik nog van allerlei dingen wil doen voor ik naar JD ga (koppeling, vliegwiel, koeling verbeteren, CAI, etc, etc)

Filmpje van de rookbom:

Reply With Quote