View Single Post
  #36  
Old 22-06-2018, 23:12
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

@vagg freak ze hebben de actuator stang daar nog een heel stuk strakker gezet 2 á 3 mm, geen verschil. Verder wilden ze daarmee ook niet gaan omdat je dan voort heel die actuator uit zn vergiet zou trekken. Als dat het probleem was zou je op zn minst een beetje verschil moeten merken.

N75 hebben we nog geswitched voor een andere om te controleren of die misschien toch niet kapot was. Ook dat was niet het probleem. De Ecu doet ook gewoon wat hij moet doen, alle sensoren ook, dus aan iets anders dan de Actuator zou het niet kunnen liggen lijkt me?

@René dat is wat ze daar ook zeiden alleen dan dat het inwendig de veer zou zijn en niet het membraam, omdat als het membraam stuk was je juist te veel boost zou draaien en hij in noodloop zou schieten omdat hij de wastegate niet ver genoeg open krijgt om hem op de juiste turbodruk te houden. Het probleem met zon veer zou dan zijn dat die slap/gebroken o.i.d. zou zijn en dus bij te weinig druk open gaat of terwijl te vroeg. Waardoor ik niet de gewenste turbodruk haal.

Wat ik er wel even bij moet vermelden is dat wanneer het slangetje van de actuator los was en ze bijvoorbeeld half gas gaven de turbodruk naar 0,7 bar ging ofzo, en wanneer je dan het gaspedaal op dezelfde plek hield dus gewoon lineair power opbouwde zakte de turbodruk gewoon helemaal terug naar 0, hij hield hem niet vast zeg maar.

Ze zeiden dat het probleem dat mijn auto heeft afgezien van wat ze hebben kunnen testen lastig te meten is.

Het verbaasd mij (ondanks dat ik het wist) hoe ontzettend veel invloed de kleinste dingen hebben op zo'n Turbo motor.

Ik ga gewoon de actuator vervangen. Het onderdeel is wat prijzig maar het erop zetten zou goed te doen moeten zijn als ik wat dingen weg haal, de turbo hoeft er verder niet vanaf ofzo.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote