View Single Post
  #1  
Old 15-08-2019, 10:41
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default Golf 2 Pasadena '91

Ik lees en kijk graag op het Volksforum, dus nu is het weer mijn beurt om wat bij te dragen! Geen spannend en snel project hier, maar ook wel leuk om te zien denk ik!

Omdat het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan... ben ik onlangs weer in het bezit gekomen van een leuke Golf 2! Destijds mijn diesel uit 1986 weggedaan vanwege verandering van werk en overgestapt naar andere merken. Maar die auto is me altijd bijgebleven. Inmiddels zijn we weer jaren verder en jeukten mijn handen; er moest weer een Golf 2 komen.

Een flinke tijd gezocht, toen ik tegen een advertentie aanliep van een Pasadena uit 1991 met 1,3 injectiemotor. Zonder apk, had een jaar stilgestaan want de ruitenwissers en kachelblower deden het niet. De lage kilometerstand en eerlijke staat hebben me doen overtuigen werk te maken van deze Golf. Contact met Jan (hier van het forum) gehad en die adviseerde de zekeringkast te vervangen. Eentje bij 'm opgehaald en geplaatst; probleem opgelost! Later een apk geregeld, de auto overgeschreven, betaald en mee naar huis genomen.




Het betreft een Pasadena uitvoering met bij aankoop 99.786 km op de teller.
Compleet met volledige historie; fantastisch!

Het jaar stilstaan doet een auto niet veel goed. dus er was wel werk aan de winkel. Niet erg, want dat was ook het idee; een opknapper in nette staat. Hier een detailfoto van hoe de Golf erbij stond:




Dus wat wat doen we als eerste? Juist, de auto flink gewassen en het kunststof weer mooi zwart gemaakt, voorbumper opnieuw vastgeklikt:




Als je dan ziet wat je hebt staan na een dag poetsen voel ik me wel trots, wat een nette Golf, al zeg ik het zelf! Dat had ik ook wel gezien bij de bezichtiging; je moet even door de viezigheid heen kijken. De staat van de auto is goed, dorpels e.d. wielkasten, randen bij voorraam allemaal in een heel keurige staat.




Het onderstel had ook aandacht nodig. Door het stilstaan wordt dat toch wel rap slecht. Met een staalborstel op de boormachine de boel toch weer redelijk netjes kunnen krijgen en behandeld. Ik heb geen foto's van hoe het er voorheen uitzag, maar ik had een aardig veger-en-blik vol met roestschilfers. De voorremmen ook uit elkaar gehad en weer gangbaar gemaakt. Geen overbodige luxe.







Achteras ook beetje opgeknapt. De tankbanden en uitlaat volgen nog!



Daarna zelf de distributieriem gewisseld, voor mij een hele uitdaging (want eerste keer ooit), maar met wat hulp op afstand en een HOW-TO goed gelukt. Ook de nokkenaskeerring vervangen, samen met een oliedruksenor. Daarmee een behoorlijke olielekkage opgelost.




Daarnaast nog wat kleine zaken eraan gedaan;
Nieuwe pookhoes, nieuw raammechanisme, nieuw kleppendekselpakking geplaatst, jaloezie van mijn oude Golf had ik nog bewaard en hier weer ingebouwd en nog wat andere kleinigheden.


To do: nog een andere set wielen. Ik heb stalen 14 inch wielen met zwarte naafkappen gekocht die moeten worden opgeknapt. Ik wil iets verlagen, maar bekijk nog even hoe en wat, een trekhaak monteren, de kachelkleppen moeten vervangen worden en ik zoek nog een nette antenne.




Wordt vervolgd!
Reply With Quote