View Single Post
  #52  
Old 06-03-2017, 13:10
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Zo weer een maand verder.. Had gehoopt dat de motor er nu al wel in zat maar ben ik volledig zelf schuldig aan. Toch weer wat plannen gewijzigd

Behoorlijke vertraging opgelopen door dat ik besloten heb om volledig af te stappen van het (oude) digifant 1 (met 16v chip) MM. Heb gekozen voor een nieuw MM een vrij programmeerbaar systeem. Mijn keuze is gevallen op een EFignition (www.efignition.nl).
Hiervoor ben ik op cursus geweest bij bs-autotune (Jeroen) wat echt een aanrader is.

Wat heb ik afgelopen maand gedaan;
Stuurbekrachtiging afgemonteerd en nieuwe leidingen geplaatst;
Ik liep tegen het probleem aan dat de stuurstang anders is en een een kruis koppeling nodig had (zelfde als van een kever). Kruis koppeling nieuw gekocht (via paruzzi) en de stuurstang tweede hands gevonden.
Bij het monteren van de leidingen op het stuurhuis had ik een probleem met een buis van het stand kachel systeem waardoor ik de leidingen niet kon plaatsen. Dit heb ik opgelost met twee hydraulische 90 graden knie stukken.

Benzine tank terug geplaatst.

Motorruimte opgeknapt;






Nieuwe rubbers voor motor steunen;






Krukas kering met triggerwheel (afkomstig van golf 4 GTI);



Een gaatje komt niet overeen. Boor deze NIET (zoals ik gedaan heb). Je hebt genoeg ruimte voor schroefdraad maar niet voor het boutje...






Tool om de seal te monteren. Heb je deze echt nodig? Ja!



Resultaat van het geheel met krukas sensor. Pak een een sensor met draad (voor automaat). Met een vaste kom je niet mee weg. Tevens moet je de sensor lichtjes aanpassen met de vijl aan de onderkant (paar minuten werk).



Nieuwe generatie injectoren (links EV1 en rechts EV14L);






Map sensor geplaatst. Hier zat voorheen de koudstart injector (niet meer nodig). Met een injecor dichtring en een kleine aanpassing past deze hier perfect.



Gasklep positie sensor geplaatst. Dit idee heb ik gejat van iemand. Zorg ervoor dat de sensor binnen zijn werkgebied blijft en niet rust op een aanslag;



Dis bobine geplaatst. Het was eerst mijn idee om deze te plaatsen op de plek van de verdeler (tevens afdichting hiervan). Maar ik wil in de toekomst hier een nokkenas sensor plaatsen. Daarmee kan ik dan vol sequentieel i.p.v. semi sequentieel de boel aansturen. De Bobine plaats ik denk ik, tegen het achterste paneel in de motorruimte;


Zo dacht ik van het weekend de koppeling te kunnen gaan plaatsen. Kwam er alleen achter dat de 16v KR versnellingsbak spatplaat / stofplaat anders is dan die van een JX turbo diesel. Ik heb de plaat gevonden gelukkig dus daar wacht ik op.
Het kan zonder maar aangezien ik een krukassensor heb zitten is het wel fijn dat deze vrij blijft van vervuiling van buitenaf.


Druklager gemonteerd;

__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote