Thread: Renshoff
View Single Post
  #50  
Old 12-04-2017, 20:36
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Talking Kuch..Kuch.. UPDATE

Zo laatste post 14-06-2016...

Laat ik het hier maar weer is een beetje bijwerken

In de afgelopen tijd de volgende dingen gedaan:
  1. Roetfilter verwijderd
  2. GTI Stuur geplaatst
  3. Voorscherm vervangen
  4. Golf 6 "3D" achterklep logo geplaatst
  5. OEM VW Spoiler geplaatst
  6. GTI Sideskirt geplaatst
  7. Bilstein B14 Schroefset geplaatst
  8. Edition "GTD" instaplijsten gemaakt
  9. Chip bij Vagtechniek
  10. Koppeling + Vliegwiel vervangen

Als 1 van de 1e dingen die ik heb gedaan is het weg halen van de roetfilter aangezien deze merkbaar vermogens verlies gaf. Ik was eigenlijk wel verrast dat ik een roetfilter onder de auto had aangezien deze niet aanwezig is bij de auto van mijn vader, wat blijkt nou, in Duitsland is er een paar jaar geleden een actie geweest waarbij je voor weinig een roetfilter kon laten plaatsen en in ruil daarvoor korting op je WB krijgt. Dus, voor de TÜV keuring gaat hij er gewoon weer onder en daarna weer zsm er onder uit!






Aangezien het originele leren stuur hier en daar een paar slijtage plekken vertoonde heb ik besloten om deze te vervangen voor een GTI stuurtje. De verkoper van het GTI stuur had toevallig ook nog een onbeschadigd voorscherm en een "3D" achterklep logo liggen dus deze ook voor een mooi prijsje mee kunnen nemen













Vervolgens marktplaats afgestruind naar een originele Volkswagen spoiler voor een golf 5, ook deze voor een mooi prijs op de kop kunnen tikken en in LC9Z laten spuiten. Om het plaatje compleet te maken heb ik er ook nog GTI sideskirts onder gemonteerd.










Zoals eerder beloofd zou de golf ook nog gaan zakken, aangezien ik het gestuiter en het constante gezeik met die goedkope setjes zat was besloten om een beter schroefset van een beter merk onder de golf te zetten. Na lang wikken en wegen is de keuze op een Bilstein B14 schroefset gevallen. Deze natuurlijk met nieuwe toplagers gemonteerd zodat alles weer fris is.
















Omdat ze bij ons op het werk de originele instaplijsten van de golf 5 GTI edition240 hebben gemaakt heb ik een setje laten maken in dezelfde stijl met de opdruk "limited edition GTD" aangezien er toch geen 2e rond rijdt zoals de mijne (Mocht iemand nog interesse hebben in een setje, ik heb nog 1 setje liggen met opdruk limited edition GT en GTD doe maar een pm)




Aangezien de golf nu wel de GTD looks heeft maar nog niet het "echte" GTD vermogen ben ik bij VagTechniek langs gegaan voor een powerkuurtje. Er werd mij afgeraden om voor een chip op maat te gaan ivm de turbo die eigenlijk al overuren moet draaien op deze motor. Zodoende voor een standaard chip gegaan en het vermogen/koppel moet nu ergens rond de 170Pk en 400 Nm liggen. Prima voor het dagelijkse verkeer

Omdat het vliegwiel de laatste tijd toch al veel lawaai maakte en voor trillingen zorgde in de auto heb ik ook besloten om het vliegwiel met koppeling te laten vervangen. Ik kon zelf een setje aanleveren bij de garage dus dat scheelde weer aanzienlijk in de kosten. Is een setje van Sachs geworden zodat we geen gezeur krijgen over de kwaliteit.




En als laatste natuurlijk veel kilometers gemaakt, de auto april vorig jaar gekocht met 201xxx km en inmiddels de 247xxx km al weer probleemloos aangetikt!

Zo, dat was hem weer voor deze update.

Tot de volgende !
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote