View Single Post
  #2546  
Old 16-08-2019, 23:07
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Trackdaytijd!

Voordat ik naar Zandvoort ging heb ik eerst nog even een kort testritje gemaakt met de nieuwe airbox, hoe klinkt ie nou met airbox? Nou zo:



In Zandvoort aangekomen was het weer nog redelijk droog met af en toe een klein spatje. Ik had gehoopt op droog weer, maar wat water kon de pret niet drukken



Eenmaal opgelijnd was ik toch een tikje zenuwachtig.. als er maar niks geks gebeurde!


De eerste sessie begon droog, maar halverwege begon het te regenen, maar dit was eigenlijk wel erg leuk! Zo kon ik mooi de grenzen en balans van de auto aanvoelen, ik kan je vertellen hij is zeer goed in balans, je kan er redelijk dwars mee en is dan nog erg goed te controleren, zoals het filmpje in bovenstaande post bewijst
Ik heb wel per ongeluk een soort omgekeerde DRS functie ingebouwd, de motorkap mag iets steviger aan de voorkant.. Dit is einde rechte stuk. Ik heb er later nog 2 ducktapejes op geplakt maar die lieten al snel los.


Hertzelfde geldt deels voor de spiegels die met 180+ liever aerodynamisch in klappen
Verder deed de golf het erg goed! Olietemperatuur liep wel wat op na een aantal ronden, ik heb een oliekoeler maar misschien dat hier nog een wat grotere op moet. Hij zakte iig weer snel als je even rustiger aan deed. Koelwater was prima

De tweede sessie was de baan inmiddels erg nat geworden, dus dat werd weer even oppassen, vooral het stuk omhoog naar scheivlak toe vind ik dan erg tricky! Ik heb vooral plezier gemaakt en nog niet echt voor tijden gereden, maar de beste tijd in deze sessie was een 2:13.7




Hier een onboard van deze sessie, helaas is het bij het raam wat overbelicht. Leuk gespeeld met 2 Megane's RS,
de donkere had 330pk aan board dus liep net wat weg op het rechte stuk



Na de 2e sessie werd ik helaas wel staande gehouden dat ik voor de volgende sessies niet meer mocht rijden ivm. het geluid. Ik had 92dB, wat exact de grens is tot 19:00

Maar dat mocht de pret niet drukken want het was een zeer geslaagde vuurdoop voor de golf! (Ik ben met de witte helm, de andere is mijn broer)



Links voor en achter lopen de banden nog wat aan tegen de spatbordverbreders dus die moet ik nog even aanpassen, al doet de auto dat al deels zelf:




Natuurlijk weer wat puntjes om te verbeteren voor de volgende keer maar dan hebben we tenminste wat te doen!


Reply With Quote