View Single Post
  #385  
Old 17-12-2019, 09:32
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Quote:
Originally Posted by frank 4 fingers
zo golfje gti rijd al heerlijk koppel begint laag al en gaat als een raket
dat rijd straks echt super met zo laag gewicht
ik vind alleen sleutelen aan zo motor een ramp om iets simpels te kunnen vervangen moet je soms veel te veel weg halen om er bij te kunnen
een 1.8t is in mijn ogen een top motor die mits goed behandeld onverwoestbaar is
onverwoestbaar is een tfsi helaas niet
maar goed zoals jij het aanpakt ga je er heel wat plezier aan beleven


Het sleutelen aan een tfsi is eerst misschien lastig maar ook wel weer gewenning hoor.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Toen ik voor het eerst een 1.2 tdi moest aanpakken schrok ik mij ook een ongeluk maar dat is inmiddels ook wel weer wat gezakt.
Wbt de tfsi, is dit wel de latere versie (2008 motor) en die heb ik nog niet vaak stuk gezien.
En vergeet niet dat er heel veel mensen zijn die met een bak vermogen rondrijden maar van warmrijden/beurten/goede olie nooit gehoord hebben, als t maar hard gaat en de muziek luid kan
De 1.8t is gewoon een super motor inderdaad, maar 1 met weinig km en dan een APX of een BAM is bijna net zo duur als een BWA en al veel gedaan in golf1/2 en ook die heb ik wel gezien met kapotte drijfstanglagers.
Het onderblok van een tfsi is haast gelijk aan die van een 1.8t en met de oliepomp modificatie, nieuwe lagers, goede olie erin en de motor enigzins normaal behandelen moet dat gewoon lang goed kunnen gaan hoop ik
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote