View Single Post
  #1  
Old 08-08-2018, 20:19
steefers's Avatar
steefers steefers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 93
Default G60 loopt niet lekker

Beste lezers,

Ik heb al vele topics met deze onderwerpen nagekeken (ook via Google) maar bijna niemand post het uiteindelijke probleem. Vandaar dat ik nog maar eens een topic hier over open.

Ik heb een Golf 1 cabrio met een G60 motor. Deze loopt echter niet echt lekker stationair sinds ik hem heb bij koude motor. Hij blijft wel mooi lopen, maar zodra je het gas aan tikt, begint hij te pruttelen en schommelt hij in de toeren. Hij sputtert en stottert dan een beetje. In het begin reed hij verder prima, maar na een paar maand (tot heden) begon hij wel wat in te houden en te stotteren tijdens het rijden. Kom je boven de 4000 toeren dan schiet hij vooruit.

Heb er even een half jaar niet meer naar omgekeken, maar heb hem sinds kort weer in gebruik met het mooie weer.

Onlangs heb ik de vacuumslang van ecu naar gasklephuis vervangen. Deze was 80 cm en heb er een nieuwe opgezet van 1 meter (3,2mm doorsnee). In eerste instantie reed hij beter en leek het probleem opgelost. Maar na een paar uur stil staan, reed hij juist nog slechter dan met de oude slang. De rest van de vacuum slangen lijken oke (maakt de binnendiameter van de slangen nog uit? Origineel is dacht ik 3,5 mm).

Op de gasklep zitten 2 kleine vacuumaansluitingen. 1 voor de ecu en nog 1. Deze laatste zit een slang op die naar de onderste vacuumtuit gaat op het gasklephuis. Hoort dit wel? Tevens is het raar dat als ik bij stationair lopen een vacuumslang eraf trek de motor hier niet op reageert.

Trek ik de stekker van de STK af, dan lijkt hij gelijk wat rustiger te lopen. Ook rijd hij zonder STK stekker beter dan met de stekker erop. Is deze dan kapot of kan er iets anders aan de hand zijn?

onderste vacuumtuitje op de gasklep: waar moet deze slang mee verbonden zijn? Bij mij loopt het slangetje naar de onderste vacuumaansluiting op de gasklep.

Ter info:
PG met 68mm poelie en neem ik aan een andere chip (zelf niet nagekeken wat erin zit). Zitten platinum bougies in, zo goed als nieuwe verdelerkap met rotor, nieuwe klopsensor, nieuwe multiriem. De G-lader is nog redelijk denk ik en haalt nog 0,7 bar. De poelie van de krukas zwabbert overigens niet. Zit een 4 draads lamda zonde op. De uitlaat is overigens wel een klein beetje lek maar bijna verwaarloosbaar. Kwam er onlangs nog mee door de APK keuring en had zelfs een steekproef.

Heel verhaal maar misschien heeft iemand een idee wat het kan zijn.

Groeten Stefan
__________________
_______________________________
Golf 2 GTI 16v
VW Transporter T5
Reply With Quote