View Single Post
  #16  
Old 02-12-2017, 20:15
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

je zou er een belletje aan kunnen wagen natuurlijk..
mijn blok is toen gebouwd door John zelf (1996-97)..en had toen 1 of 2 man in dienst ,was echt toen nog een gezellig werkplaatsje toen (fleske bier derbij, doos appelflappen)
op de Baarlo meeting in 97 hebben we met ons groepje Brabo's er op 2 uur tijd 3 kratten bier en 10 kilo vlees op de BBQ doorheen gejaagd..
zal nu wel anders zijn..
maar ik weet zeker dat hij de know how er nog voor heeft..en John kennende vind hij het zeker nog leuk om een keer te doen..
ikzelf zit ruim een jaar of 6 weer in de blauw-witte rotor auto's met 6 potten onder de kap..en dat is weer iets heel anders..

je zult inderdaad een goed lopende GTI kunnen hebben ,met een 140 pk en leuk koppel..ook geen 1 op 3 gemiddeld
nokkenas niet scherper dan 276 graden ,mooi onderblok..wat andere toeters en bellen
kop laten bewerken ,iets grotere kleppen ,en een uitlaatsysteem met spaghetti in Group N configuratie (is goed genoeg..Group A is een drama)..
dan ga je een eind komen..
rollenbank set up is ook cruciaal..bij een goede tuner die bekend is met oldskool tuning..
ga ook 1 keer per jaar even terug om te kijken ofdat hij nog goed zijn vermogen afgeeft of eventueel wat verder afstelwerk..
een ingereden blok ,met iets meer carterdruk heeft misschien weer ietsje tune up nodig..
nogmaals ik zou in een DX nooit meer zoveel geld steken,met alle andere mogelijkheden tegenwoordig..
maar je kunt feitelijk alle eerder genoemde tuning ingrepen doen en op meetings gewoon de kap open zetten zonder dat er iemand wijzer van word..
veel succes..
Reply With Quote