View Single Post
  #1  
Old 29-04-2017, 21:31
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default Restauratie golf 1 marsrood

Hallo mijn naam is Maarten en ik kijk ik ben hier al een aantal jaar forum lid maar ik post niet al te regelmatig iets

Echter ben ik sinds kort begonnen met de restauratie van mijn golf 1 en het leek me wel leuk om hier een topic van bij te houden

Ik heb de auto nu ongeveer 5 jaar in bezit en heb hem zo gekocht







En dit heb ik er al vrij snel van gemaakt




Op het eerste gezicht niks mis mee maar er begon al wat roest te komen op verschillende plaatsen en daarom was het nodig om hem uit elkaar te halen

Dus na het interieur eruit gehaald te hebben heb ik de auto mee naar mijn ouders genomen om daar de motor eruit te halen
Ik heb geen motortakel en niet erg veel ruimte dus was dit de beste optie







En toen ben ik begonnen aan het plaatwerk en ik kreeg al snel de eerste verrassing want iemand heeft ooit de paravaan vervangen maar de oude paravaan is blijven zitten ook is de rand waar de voorruit rubber omheen valt helemaal weggerot










Dus eerst alles maar weggehaald wat verrot was en ik heb een strip laten zetten om de flensrand te vervangen

Ik heb de oude paravaan gebruikt om de vorm van de strip in de goede vorm te krijgen en daarna aan de nieuwe paravaan vast gemaakt om te bepalen waar ik moet slijpen













Daarna alles aan elkaar gelast en afgeslepen




En nog even alles gemonteerd om te kijken of alles nog mooi uitlijnt




Ook heb ik nog wat meer rotte plekken vervangen






















De paravaan gaat er pas op als de auto terug is van de straler want zo kan hij beter de bak stralen

Verder heb ik nog 2 originele dorpels besteld die er volgende week opgaan




Als er nog iemand tips heeft hoor ik het graag want dit is de eerste keer dat ik plaatwerk doe en goede tips zijn altijd welkom
Reply With Quote