Thread: Ironvw
View Single Post
  #18  
Old 30-01-2021, 20:40
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 367
Default

Nu de restauratie van de golf 1 al een tijdje een feit is en ik ook de kleine probleempjes die je krijgt na het restaureren verholpen zijn,miste ik het toch wel heel erg om lekker in de garage te sleutelen en daarom was ik al een tijdje aan het nadenken wat ik nu precies wou doen

Ik heb er aan gedacht om mijn golf 4 om te bouwen van showauto naar circuit auto of om een sleeper te bouwen van een oude volvo
Ik heb ook nog gekeken naar de mogelijkheid om een brasilia te importeren of een squareback te kopen maar uiteindelijk kon ik maar niet beslissen wat ik wou doen

Totdat mijn collega vertelde dat zijn vader de t2b van zijn vader ( de opa van mijn collega) te koop had staan na diens overlijden

Na een bezichtiging bleek dat de bus heel goed bij mijn wensen paste namelijk nu even sleutelen om voorlopig rond te rijden en dan over een aantal jaar volledig restaureren
In de jaren dat ik zal moeten sparen is er nog genoeg aan kleine klusjes en reparaties te doen om voorlopig niet stil te hoeven zitten

Dus na een kleine proefrit was de deal gesloten en ben ik de trotse eigenaar van een t2b uit 1979

Specs

Vw t2b
Bouwjaar 1979
1.6 50 Pk motor
Nog geheel origineel
Originele hollander
Kleur is L26Q oranje
















Ik heb nog nooit een luchtgekoelde motor gehad en ben ook erg blij dat ik die nu een heb
Ik vind het geluid erg fijn om naar te luisteren en ik wil graag veel leren op het gebied van motoren aangezien dit bij mij nu niet zo heel erg geweldig is
Zoals te zien is heb ik nog meer dan genoeg te doen en daar heb ik ook erg veel zin in
Reply With Quote