View Single Post
  #9  
Old 30-03-2020, 08:28
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by Misk
Wil voor een motor zonder turbo gaan waaraan ik zo goed als niets voor hoef aan te passen. Wat ik begreep was dat je voor een 1.8 turbo een hoop aan de kabelboom moest doen.


Een 16v ABF motor is inderdaad een heel goede en relatief eenvoudige optie.

Past zo op je steunen, kabelboom is vrij eenvoudig en een 16v spruitstuk is ook plug and play. Rest van je uitlaat zul je wel moeten vervangen door een wat dikkere, een 54 mm (zoals golf 2 gti) is voldoende. Als luchtfilter monteer je de box van een golf 1.8 RP motor, deze past zo op de ABF buis. Als tank gebruik je de golf g60/ golf 3 tank met pomp.
Radiator slangen passen ook van een golf 3. Zowel op linkse als rechtse radiator, pak je gewoon een ander type slang. Met airco kan, maar zonder airco kan ook (andere pully)

Het mooie, laat ik nou net afgelopen weekend deze motor hebben staan. Helemaal compleet voor een golf 2 swap.

Om het nog mooier voor je te maken, de motortakel en motorbok mogen ook weg!

http://www.volksforum.com/forum/sho...d.php?p=1664725

Heb je nu stuurbekrachtiging?

PS de opmerking qua remmen hierboven is wel terrecht. Helemaal als je van een 1,3 afkomt met voor kleine schijven en achter trommels.
Achteras ombouwen naar schijven (zijn van alle golf 2's gelijk) en voor ombouwen naar 16v remmen (254) mm is al een goede winst en voldoende.
Wil je nog beter kun je naar g60 remmerij gaan, zal het wat duurder zijn om aan te schaffen en je moet dan wel met minimaal 15 inch rijden.
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote