View Single Post
  #1  
Old 25-07-2020, 09:30
wilmardo's Avatar
wilmardo wilmardo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2020
Posts: 11
Default Golf MX 1979 project draad

Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent

Omdat ik mij toch wat bezwaard voel om voor elke vraag een nieuw topic te openen hierbij een mooi project topic waar ik ze ga bundelen met wat foto's van de resultaten.

Eerst maar even wat achtergrond, sinds een halfjaartje eigenaar van de Golf MX. Ik was al een heel aantal jaar aan het kijken maar nooit echt serieus door het gebrek aan stalling. Sinds kort kan ik hem hier droog in de parkeergarage kwijt en werd de zoektocht wat serieuzer. Ik zocht een mooi exemplaar met kleine achterlichten en chrome bumpers vooral iets waar je lekker mee kan toeren en geen project. Dit omdat ik kan sleutelen in de parkeergarage en op straat dus lassen etc is er helaas (nog) niet bij.

Het oog is toen gevallen op deze MX met een 1.4 8v AEX uit een Polo 6N1 (nieuwere techniek dus minder project), met kleine achterlichten en alleen geen chrome bumpers (komt in de toekomst ooit eens). Ook is de auto al niet meer origineel dus ik voel mij niet bezwaard er mijn eigen draai aan te geven.
De MX is eerder op het forum voorbijgekomen met toen als eigenaar Marvin-G40:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92610

Hij is ommenabij 2015 ge-exporteerd naar Belgie waar de motorswap en het spuitwerk is gebeurd. Begin dit jaar is de auto weer ge-importeerd door de vorige eigenaar en toen kwam hij bij mij.

Hier wat foto's tijdens een tripje naar Friesland:



__________________
- '79 Golf 1 MX 1.4 8v (AEX)
Reply With Quote