View Single Post
  #24  
Old 22-04-2020, 21:31
DeZwaan DeZwaan is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by Misk
Hi iedereen,

Mijn golfje gebruikt momenteel enorm veel benzine naar mijn idee. Heb 2 weken terug voor €65,- euro 98 getankt. Toen zat de tank net niet vol. Nu 255km verder zit er nog een kwart in... ik rijd naar mijn werk heen en weer (4x per week). Dat is een ritje van een kwartier (2x per dag) waarvoor ik hem rustig laat warmdraaien. De tank hiervoor was ook hetzelfde bedrag aan euro 98, hierbij zat toen een flesje brandstofsysteem reiniger. Op deze tank heb ik net iets meer dan 600km kunnen rijden.

Motor: 1.3 injectie (nz) met originele 4-Bak. Spaghetti spruitstuk en van voor naar achter een rvs uitlaatsysteem.

Kortgeleden vervangen:
- Distributieriem, vsnaar en waterpomp
- Olie en filter
- Luchtfilter element
- Bougies en kabels
- Koppelingskabel

Wat nog op de planning staat:
- Brandstofpomp en filter (jankt een beetje)
- Kleppendekselpakking (zweet soms olie via de afdichtringen bovenop).

Wat zou dit kunnen zijn? Lijkt me niet normaal dat ik een halve tank wegrijd op zo’n laag kilometrage...


Hey Misk,

Ik ben pas recent lid geworden van dit forum en heb zojuist alle berichten gelezen over je (hoge) verbruik.
Ik heb ook een Golf 2 1,3 NZ en haal ook 600km op een volle tank (95 of 98).
Ik begrijp dat je de blauwer KVS sensor al vervangen heb?
Maakte dat verschil?
Ook is de opmerking Lamba sensor gevallen. Ik heb bij mij de stekker van de lambda sensor losgenomen (en los gelaten).
Er wordt dan de standaard "mapping" gebruikt door de Digijet wat normaal gesproken een iets hoger gebruik tot gevolg heeft.
Ik heb persoonlijk echter het gevoel dat de motor nu stationair erg stabiel loopt en het verbruik goed is (volle tank = >600km).
Wellicht dat je Lambda sensor nu het mengsel te rijk laat zijn. Het proberen waard dus.
Reply With Quote