View Single Post
  #85  
Old 04-02-2012, 00:39
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Zo, we zijn in 2012 aangekomen!

Omdat het er toch van moest komen heb ik eind 2011 besloten de Corrado te schorsen en in de werkplaats te zetten.
Ik heb de complete motor een tijdje te koop gezet om te kijken naar de animo hiervoor maar heb later toch de G60 delen van de 16VG60 los verkocht.

Om iets meer betrouwbaarheid te creƫren wilde ik met een turbo gaan rijden ipv de G-lader. Voor de maximale belasting die ik hem laat doen bleek de G-lader op zijn naadje te lopen. Meer kon er ook echt niet uitgehaald worden.

Ik wilde erg graag de motorophanging veranderen, door de geometrie van de Golf mk2, mk3, Corrado en Passat ophanging op de welbekende 3 punten (eigenlijk is het geen ophanging maar opzetting).
Het is me nog steeds een raadsel waarom VAG na de golf mk1 tijdelijk (lees 15 jaar lang) is overgestapt op dit principe om vanaf de Golf mk3 cabrio weer langzaam aan terug te gaan naar de "hang"-methode aan de chassisbalken, vanaf de Golf mk4 weer definitief.
Wanneer je een motor met bak optakeld aan de punan aan de zijkant blijft hij vanzelf in evenwicht hangen.

Omdat ik toch mijn eigen onderblok ging behouden ivm de 9:1 compressieverhouding, de Mahle zuigers en de Carillo drijfstangen heb ik hiervoor een leeg PG onderblok gehaald.



Een defecte 16V kop erop (Thanks Berry!)



Ook een defecte 02A bak leeg gehaald (Thanks Berry!)



Samen maakte dat dezelfde combi als waar ik altijd mee gereden heb en waar ik ook weer mee zal gaan rijden. De Golf 3 PLUS achterste motorsteun eran en de G60 voor- en baksteun.



En HOP erin!
Zo zit de "nieuwe combi" er exact hetzelfde in als de andere motor en kon ik de nieuwe steunen ala VWMotorsport hierop passend maken.



Ondertussen alvast wat nieuwe delen voor mijn motor binnengekregen.









De oplettende lezer zal opgemerkt hebben dat er andere wielen onder de Corrado zitten. Ik kon een leuk setje TSW Hockenheims in 7,5x17 ophalen en dit bevalt me qua looks erg goed






De nieuwe motorophanging wilde ik graag maken met de bevestigingen aan de chassisbalken en een koppelsteun aan het subframe, hetgeen een erg goed werkend concept is gebleken.
Bakzijde


















Motorzijde:





















Het uitstekende flensje aan de onderzijde is voor de montage van een krukaspositiesensor later in het proces.






De bevestigingssteunen aan de bak en motor zijn klaar en om de bevestigingspunten aan de chassisbalken te kunnen maken heb ik een chroom molybden plaat met een mal gemaakt die exact tegen de binnezijde van de balk past.
Hiertegen van hetzelfde plaatmateriaal de steunen gezet en vast gehecht.





















Nog een pica van de remmen:



Nu kan het subframe eronderuit met de VWMotorsport motorrubbers, draagarmen, fusee's, stuurhuis en de complete ophanging.
Alles zal gewijzigd worden.






En zo staat hij er nu bij, zielig he?
Komt goed hoor!



En dan zijn we eindelijk bij het heden aangekomen.
Vandaag heb ik uitgezocht of het mogelijk is om de 16V cylinderkop te voorzien van staafbobines.



Als voorbeeld kwam ik op het www een golf 2 tegen waarvan de gehele kleppendeksel hiervoor aangepast is geworden.






Die van de twee R32 uitvoeringen krijg ik niet goed passend, die van de 20VT zijn echt helemaal anders...
Maar...
De nieuwe types van de TFSI en TTRS motor kunnen er na enige aanpassing toch in.

Reply With Quote