View Single Post
  #1  
Old 26-12-2008, 15:23
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Wink Golf Mk II Fire and Ice GTI gered van de ondergang...

Hallo allemaal!

(Oplettende forum-lezers hadden het natuurlijk al lang gezien in mijn 'signature'...)

Eerst een beetje geschiedenis
Toen ik nèt m'n rijbewijs had, was mijn eerste Golf Mk II een 'AlpineweiBe' 1.3 CL uit 1984 in GTI-look; dus GTI-interieur, verlaagd, zwarte ramen maar vooral een Kamei X1 uitbouw en Zender achterklepspoiler. De OZ-velgen, die op de F&I komen, zijn dezelfde als ik op die 1.3 had Deze Golf heeft mij met het VW-virus besmet en is dus indirect de aanleiding van de aankoop van de Fire and Ice.


Golf 1.3 CL uit 1984 met KAMEI X1-pakket èn - grille



achter een ZENDER-spoiler, zwarte achterlichten en een zwarte tussenplaat, wat toen populair was

Mijn tweede Mk II was wel een echte GTI; een Edition One uit 1989. De kleur was Dark Burgundy en hij had volgens mij dezelfde motor als onderstaande F&I; ook 79 Kw i.i.g. Deze kreeg (uit nostalgie) dezelfde Zender achterspoiler, die ik (uiteraard) op MP tegenkwam.
In de korte tijd dat ik hem had, had ik èn de kachelradiator lek èn de klinknagels in de versnellingsbak eruit (flink gat erin geslagen )


de edition one, toen ik hem nèt had gekocht, mijn Nissan 100NX staat nog op de achtergrond

Hij was echter niet geschikt voor het trekken van onze caravan; daarom rijdt ik alweer een tijdje Vento 2.0 GT (daily; zie onderaan signature)

Zoektocht
Na een tijdje de Golfjes Fire and Ice op Marktplaats in de gaten te hebben gehouden, hebben we een gok genomen:
We hebben er één met voorschade gekocht!
Hij komt uit 1991 en is in 2001 ingevoerd. Het is een 1.8 GTI 8V 79 Kw/107 Pk.
Hij staat al geruime tijd geschorst en de vorige eigenaar heeft al wel een beginnetje met opknappen gemaakt...
Hij heeft nu witte spatborden, de verkeerde... wielrandjes vóór, een zilvergrijze motorkap en smalle(?) bumpers, géén einddemper en stalen wielen met 185/65-15(?) banden... Maarja, het was ook meer een BMW-freak...




Maar de basis is volgens mij wel goed; het interieur is bij de bestuurdersstoel nog niet door (wel schuim weg) en er zit een dubbel sigarettegaatje bij de achterbankzittingleuning Verder zitten er wel F&I-logo's op de asbak en achterop en is het 'GOLF GTI'-logo roze, zoals het hoort
Hij staat nu nog in A'foort, maar is al wel overgeschreven en komt volgend jaar naar hier.




Dat betekent dus op jacht naar onderdelen!
De dag dat we hem bekeken (21/12), hebben we al een motorkap in kleur gevonden!
Afgelopen woensdag heb ik twee dikke bumpers met bevestigingsmateriaal op de sloop gedemonteerd; vóór origineel VAG, mèt GTI-lip en achter imitatie, maar allebei netjes. Beiden zijn nu nog rood..
Zaterdag a.s. in Amsterdam 4 opknap OZ-racing 5-spaaks 15"-velgen halen, voor wênig!
Zondag a.s. een nette, zwarte hoedenplank zònder gaten èn een GTI-grille met verstralers en rood randje halen in Waddinxveen.
Maandag gaan we voor een weekje weg, maar... voordat we naar het bungalowpark gaan, nog ff langs een sloop in X om twee spatborden in kleur (mèt de F&I-logo's er nog op), twee juiste spatbordverbreders, en twee dorpelverbreders te halen!
Samen met de dubbele Sebring, waar ik ook al contact over heb gehad, zijn we dus al aardig op weg, qua missende onderdelen;
eigenlijk alleen nog een paar bandjes, zie ik nu

Weet iemand toevallig iets over het verleden van deze 12-GS-DV; de laatste jaren in de omgeving Amersfoort?
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote