View Single Post
  #37  
Old 02-02-2017, 17:11
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Snap je verwarring maar ik wil je gewoon niet op het verkeerde been zetten door te zeggen dat het bijvoorbeeld super comfortabel is

Laat ik het zo formuleren; (Geldig bij Golf1, 2, 3 en Polo's)

- Wil je nog een beetje over drempels heen kunnen 'vliegen'. Neem dan bijvoorbeeld verlagingsveren of een schroefset van +800 euro (liefste in hardheid instelbaar) (KW, EIBACH, H&R, Weitec etc)

- Wil je chronisch last van je rug, impotent worden en ieder takje voelen op de weg. Neem dan een schroefset van bijvoorbeeld TA of V-maxx.

- Wil je niet gek veel geld uitgeven maar toch enigzins 'comfort' over houden en je hoogte kunnen verstellen. Pak dan de AP set.


Het volgende wil ik nog wel even kwijt over de AP set:

Rij nu zo'n 2500 km met de set en moet zeggen dat deze toch wel beduidend comfortabeler is geworden (Ook iets nagezakt). Ook het bochtengedrag is werkelijk geniaal te noemen! De set geeft hier en daar wat mee waar het nodig is, maar zeker niet teveel Je kunt ook rustig een takje tegen komen in de bocht zonder dat je richting de vangrail gelanceerd wordt..

Ik heb de set nu ongeveer op deze hoogte staan; 60mm voor, achter 40 a 50mm. Wil hem nog wel ietsje platter leggen maar als daily wil ik het wel nog functioneel houden.

Wil je je wagen 'ietsjes' verlagen raad ik sowiso veren aan. Dan heb je alleen nog de kans dat de wagen nog steeds in de 'kont hangt'.

Heb helaas geen ervaring met een echte 'dure' schroefset zoals KW etc. Voor nu kan ik alleen vertellen dat ik de AP set geniaal vind onder een MK2 Golf.

Vriend van mij gaat ook wellicht een AP set onder zijn Passat 3BG gooien. Dat moet ook wel een leuke combi zijn denk ik zo.
Reply With Quote