View Single Post
  #316  
Old 12-02-2020, 14:48
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,153
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Dat is echt overkill voor een 8 Klepper g60. Misschien leuk als je net als André 300pk eruit wilt halen maar dan ben je qua blok in de basis al verkeerd begonnen

Een leuke upgrade zou zijn om de 50mm pomp van een 16v met k-jetronic te plaatsen. Die heeft al meer dan genoeg capaciteit voor een ruim 300pk sterke 20VG60. Dat heb ik ooit zelf gebouwd met die setup.

Wil je toch perse upgraden dan voldoet een Bosch 044 pomp voor de helft van het geld ook.



Dat het overkill is ben ik mij al te goed van bewust inderdaad. Wat het probleem met de K-jet pompen in mijn optiek is, is het feit dat deze ook al een goede 30+ jaar meegaan. Ik zag dat een nieuwe accumulator al dik over de 200 (!) euro's kost. En hoe degelijk het spul ook is, na 30 jaar is het gewoon niet nieuw meer.

Wat het voordeel van de BBM kit is, is dat deze in een 45 mm pomphuis te plaatsen is. Voor de 044 pomp heb ik al een 60 mm huis nodig (KR). Dan zou ik eerst ergens een (goede) K-jet (16v) pomphuis met goede accumulator moeten vinden ( ca. € 150 ) en dan de 044 pomp (ca. €190).

Dan ben ik al met al veel meer kwijt dan de BBM kit (€210) en een 1,3i pomphuis (Kan ik als ik lief kijk bij de sloop hier voor niks meenemen). Daarbij zij die 1.3 pomphuizen ook veel beter te krijgen dan die van de 16V.

Snap je de redenatie enigzins?
Reply With Quote