View Single Post
  #13  
Old 04-10-2020, 19:34
Blammo Blammo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Passat 3bg zit compleet andere bak onder omdat de motor in lengterichting gemonteerd zit.
Ik ken alle verhoudingen niet uit mn hoofd, maar een final drive van 3.38 is gok ik die van de 20vt of abf. Die van een TDI is langer. Kom je rond de 2500/2600 toeren uit bij 120kmh. Er zit her en der wel verschil in, maar je kan natuurlijk evt. Naar gelang zelf je bak samenstellen.


Hmm, dat is dan wer info die ik weer niet standaard tot mijn beschikking heb. Daar kan ik voor relatief weinig geld makkelijk aankomen. Ik had gehoopt dat de switch pas bij de V6 motoren zou zijn, maar niet dus?

Lang verhaal kort: Jij wilt dus zeggen dat ik dus bij de Golf, A3, Leon, TT moet zoeken? Of past de bak van een golf op het blok van een Passat? Want dat laatste zal ook wel niet dan? Ik neem aan dat je dan met de motorsteunen geen plek hebt? Of heeft VW dezelfde onderblokken met meerdere motorsteunposities gebruikt en dezelfde bakaansluitingen?

Wat betreft zelf samenstellen: Gezien het gewicht is dat niet echt een issue. Het gaat mij enkel om de FD. Ik gebruik het speeltje ook gewoon op de openbare weg. Als ik langer in de auto zit is 4000 RPM bij 100KMH en bijna 5000 RPM bij 130KMH niet heel prettig. Lager toerental van 2600 RPM is dan zo gek nog niet.
Reply With Quote