View Single Post
  #41  
Old 25-04-2017, 22:19
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Vacuumlek is waarschijnlijk uitgesloten, de stroom naar de DPR (differentieeldruk regelaar) valt binnen de normale waarden. Voor zover ik het goed begrijp zou bij een vacuumlek het mengsel te arm worden, de computer merkt dat via de lambdasonde en stuurt dan de DPR aan om meer in te spuiten.

De plastic hulzen zijn gloednieuw, heb deze mee vervangen met de O-ringen rond de injectors.

De remreiniger test voor vacuumlekken te vinden heb ik al uitvoerig gedaan, alles is goed dicht.

Compressiedruk is tussen de 13 en 14 bar.

Brandstofdruk kan ik niet meten wegens geen meter, maar heb wel een retourflow meting gedaan en deze was wel goed. Gezien debiet en druk samenhangen lijkt me dat de pomp dus wel nog goed is. Ook omdat de motor, eens boven de 2500 toeren, wel mooi draait. Als de druk niet juist zit zou hij dan ook slecht moeten draaien lijkt me.

Mij lijkt dus dat de injectoren niet meer goed zijn. Het spuitbeeld is niet wat het moet zijn. De vorm is er wel, maar onder lage belasting is er niet genoeg verneveling en zijn het meer miniscule straaltjes. Onder hogere belasting is de verneveling wel goed. Dat komt dan weer mooi overeen met dat hij slecht draait in lagere toeren.
Ik moet eens de tijd nemen om het spuitbeeld te filmen, dan post ik het hier!


Ook dat kan aan je brandstofdruk liggen! Ik zou die eerst meten voordat je kosten gaat maken.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote