View Single Post
  #134  
Old 06-08-2020, 20:54
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,570
Default

Ik werk bij een autogroothandel en ons werd een aantal maanden geleden, midden in de winter, een 2.5 benzine T4 California aangeboden. Redelijk uniek!
Het betreft hier een originele Amerikaan, die al enige tijd is ingeburgerd in Nederland.

De auto had erg te lijden gehad onder het Nederlandse weer en had dan ook erg veel aandacht nodig qua buitenkant.
Mijn werkgever had leuke plannen met de auto en al snel werd er een VW magazine van midden jaren 90 uit de kast getrokken, enn bladerde in 1 beweging naar de pagina met daarop een T4 met een Projekt-Zwo bodykit. "Dit moet het worden, Rick".

Na een korte speurtocht op eBay Kleinanzeigen, niks gevonden wat in de buurt lag of betaalbaar was.
Hierna hebben we het dichterbij huis gezocht en gewoon via Marktplaats een reeds gemonteerde Projekt-Zwo kit gevonden. Deze kit zat nog op een T4 die alleen nog voor de techniek te redden was. (ook een benzine 2.5) In deze donor zaten zoveel ingelaste stukken, dat de eigenaar enkel de techniek kon bewaren. De rest mocht eraf geplukt worden. Zo gezegd zo gedaan.

Het hele verhaal werd bij een schadeherstelbedrijf gestald en een maand geleden mochten wij de T4 weer in ontvangst nemen:




De keuze qua wielen komt geheel uit mijn koker.
Het lakwerk is deels een compromis. Ik adviseerde hem in de bordeaux kleur (Rosso Brunello van Skoda als ik mij niet vergis), hij zou toch graag de kleur van onze Actros op de T4 willen hebben. (Welke reeds in Magnetic-Silver van Aston-Martin was gespoten).
Hoe dan ook, een gedurfde combinatie!

Ik zal in de komende dagen wat betere foto's proberen te maken.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote