View Single Post
  #19  
Old 06-08-2013, 08:05
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
TDI-bak??
Zal die niet te lang zijn?

Verder en ik natuurlijk weer benieuwd wat voor iets moois je hier weer van gaat maken!


Het is eigenlijk zo dat juist de eerste 3 versnellingen veel te kort zijn van de 6 bij een 02M-bak en rijd echt niet fijn. Met zulke korte versnellingen terwijl de turbo-motoren van vandaag juist een heel breed bereik hebben, ben je te veel aan het schakelen zonder dat je het brede vermogen benut. Bij de 02M hik je weg in de 1e versnelling zonder dat de auto echt versnelt en moet je gelijk door naar 2 enz. Ik vind het veel beter rijden als je weg rijd en de auto meteen versneld en slagen maakt over het vermogensbereik die beschikbaar is. Vooral bij een FWD is het veel beter rijden met langere versnellingen omdat je anders steeds last hebt van het doorslippen van de wielen. Deze TFSI-motor heeft al het volle koppel vanaf 2800tpm tot zo'n 6500rpm zodat als je hem doortrekt tot 6500rpm en dan schakelt, mag hij echt wel weer terug vallen naar de +/- 3500rpm zodat je dan best wel lange slagen kan maken wat ook mogelijk is bij zo'n motor. Dit scheelt schakelen (tijd) en ik heb zo minder last van de wielspin omdat het een 2wd is.

Dit is niet de zware 02M bak, maar een JyJ 6-bak die nog 2-assig is zoals de oudere 02A en 02J bak dit heeft.

Bij deze even de berekening van de bak zoals ik hem ga gebruiken. Ik ben benieuwd wat je er van vind ?

We hebben deze calculator bij ons op de site staan en is voor iedereen beschikbaar:
Linkie


Reply With Quote