View Single Post
  #228  
Old 21-09-2023, 19:51
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

@sjoemelfrei die zijn wel tof inderdaad

Ondertussen is het probleem met uitvallen en het stationair toerental niet op kunnen vangen opgelost.. het was uiteindelijk toch het gasklephuis, zowel degene die erop zat als de vervangende gebruikte waren kapot dus ik heb met tegenzin maar een nieuwe besteld van VDO.. en wonder boven wonder was het probleem meteen opgelost!




Het enige wat nog wel blijvend was was het uitvallen met warme motor.. na de nieuwe gasklep toch nog maar besloten om de timing een keer te checken en die stond dus niet goed.

Nu ik die afgesteld heb loopt hij beter stationair en valt ie ook niet meer uit, ik heb nu alleen wel minder vermogen bovenin het toerental

Maar er stond ook bij dat hij normaliter 6 graden voor bdp als basisafstelling moet staan (waarvan ik eigenlijk niet weet hoe of waar ik dat instel/controleer) en ik moet schijnbaar ook wat incalculeren voor het feit dat ik een spaghetti spruitstuk heb en dus minder tegendruk. Hier moet ik dus nog eens even induiken.

Maar voor ik dit doe wil ik eerst nog even de katalysator vervangen voor een middendemper zodat ik alles goed af kan stellen want zo'n kat maakt natuurlijk ook nog best wel een verschil.

Ook heb ik een draadloos telefoonlader/houder gemonteerd.. wat een uitkomst zeg! Echt een aanrader













Ik ben 2 weken geleden ook nog naar de rdw geweest om het vermogen en de motor op kenteken te laten zetten. Ik wilde geen gezeik met de verzekering mocht er ooit iets gebeuren, zeker ivm de 40% vermogenswinst. Helaas mag je daar geen foto's maken dus die heb ik helaas geen.

Hij woog wel slechts 29kg meer dan een standaard polo 1.4 16v dus dat viel me nog alles mee. En dan had ik er nog niks uitgehaald, dus subwoofer, reservewiel, volle tank, zware licht metalen wielen etc.


__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote