View Single Post
  #56  
Old 14-03-2018, 03:00
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Nou halfuurtje werk per kant... als je er die dag al 20 gedaan hebt misschien... ik ben daar wel even mee bezig en ik heb een bloedhekel aan dingen vervangen die niet nodig zijn. Dat lager heb ik voor de stilstand ook al eens vervangen.

De handremkabels zijn afzonderlijk inderdaad af te stellen, maar daar zit het hem niet in lijkt. Ik draai ze beide zo vast dat de schroef net tegen de aanslag zit. De voetrem heb ik niet gecontroleerd, maar volgens mr. APK was die goed.
Weet iemand hoe dat stellen gaat? twintig keer de handrem aantrekken en hij zit goed?

Als je het voor de stilstand al eens vervangen had lijkt het me inderdaad straf dat het weer stuk zou zijn. Ik zou het vet eens vernieuwen en het lager bijstellen. Kan zijn dat het gewoon bij bijgesteld moeten worden en dat je probleem opgelost is. Dat bijstellen doet echt veel op vlak van technische keuring, heb deze zomer mijn aanhangwagen met een kapotte wiellager zo ook door de keuring gekregen.

Is best vreemd dat er dan verschil op de handrem zit. Is er toevallig nergens een beugeltje lichtjes verbogen? Als het met de stelschroeven niet opgelost geraakt en de kabel kan vrij bewegen door de buitenkabel zie ik niet direct waar aan het zou kunnen liggen.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote